Vakantie Bella Italia zomer 2015

18 juli 2015 - Peschiera del Garda, Italië

Dinsdag 14 juli 2015
We vertrekken om 8:30 naar Altenstadt Duitsland. Het is zo'n 17 graden, dus trui aan in auto. De reis gaat erg voortvarend. We gaan over de A8, A10 via de A2 richting Venlo waar we de grens over zijn gegaan. In Duitsland hebben we wel veel Baustelle gezien waardoor we regelmatig maar 80 km/uur kunnen rijden. Wat wordt daar veel aan de weg gewerkt. We zijn 3 keer gestopt. Bij de 2e keer zien we een 6 -tal ooievaren van het land vertrekken en in de lucht vliegen. Mooi gezicht!! Om 17:00 uur waren we in Altenstadt, bij Gasthof zum Rossle. Het is ondertussen 28 graden buiten....

Daar hebben eerst de benodigde spullen uitgepakt en daarna heerlijk op het terras gezeten met wat drinken erbij. Rond 18:00 uur gegeten. Heerlijk!!

Linsey ging rond 20:00 uur naar bed maar sliep nog niet dat Dillan naar bed ging (rond 21:00 uur).... zou wat worden deze nacht....

Wij zijn rond 22:15 uur gaan slapen. Heerlijk nachtje doorslapen. Althans dat was de bedoeling. Echter Linsey viel om 3:00 uur uit bed en maakte ons allemaal wakker. Dillan kon gelukkig weer redelijk snel in slaap vallen, maar Linsey niet. Die bleef maar draaien. René is gelukkig rond 5:00 uur weer in slaap gevallen, maar Linsey en ik (nadat ik heel boos werd op Linsey, want die kon niet slapen en hield mij daardoor wakker) pas rond 6:00 uur. Heerlijk nachtje doorslapen.... nu niet dus.

Woensdag 15 juli 2015
Om 7:15 uur ging de wekker en moesten we eruit. Rond 8:00 uur heerlijk ontbeten. Ook het zuurdesem brood was goed te eten. Hopelijk gaat dat zo de hele vakantie door....

Om 9:00 uur vertrekken we op weg naar Peschiera del Garda; Bella Italia.... ben heel benieuwd. Het is 21 graden. Truien liggen ergens achterin de kofferbak, want die zijn niet meer nodig.

Via de 7 richting Fussen. Daar in een tunnel de grens over naar Oostenrijk. Wat een mooie bergen.... We rijden via allerlei passen en tunnels door Tirol richting Innsbruck (via Fernpass).

De reis gaat voorspoedig. Op de Fernpass hadden we geen noemenswaardige vertraging. Nu de Brennerpass door! Tussendoor even een stop bij Mc Donald en genieten van een mooi uitzicht op de bergen.

De reis weer voortgezet richting Italië. Fantastisch weer onderweg. We gaan door de Brennerpass en in Italië loopt de temperatuur op tot 37,5 graden. In de auto is het nog wel uit te houden, maar geen idee hoe het buiten is.... De uitzichten zijn fantastisch. De bergen hoog en de lucht blauw met wat wolken.

Laatste 600 m staan we in de file. En dan zijn we op de camping. We worden enthousiast begroet door 1 van de receptioniste. Echt een Italiaanse die netjes Engels spreekt. We worden na inschrijving doorgestuurd naar de tent van Eurocamp. Danie neemt ons mee naar onze bungalow, nr 1031. Ze laat mij en de kids de bungalow zien en Rene komt er achteraan met de auto. Nadat we een deel hebben uitgepakt, gaan we boodschappen doen bij de Lidl. Na een omweggetje belanden we dan bij de Lidl. We doen de nodige boodschappen en gaan terug naar de bungalow. We hebben het allemaal erg warm en daarom gaan we snel naar het zwembad. Lekker nog even afkoelen. We hebben geen zin in koken en daarom eten we vandaag simpel brood.

Na het eten gaan we nog even wandelen aan het Gardameer. Daar zien we een beverrat. Wat apart. We volgen het diertje even en laten 'm dan over aan de andere enthousiaste jongelui die langs het strand slenteren.

Terug bij de bungalow gaan de kids douchen en slapen. Het is ondertussen 21:45 uur als wij onder het licht van de buitenlamp aan het water en een biertje zitten. Ook wij zijn moe en gaan zo slapen...

Donderdag 16 juli 2015

Om 8:10 uur zijn de kids wakker. Te vroeg naar onze zin, maar slapen doen ze toch niet meer. Om 8:45 uur gaat René eruit om af te wassen en de tafel te dekken.

We zijn voor ons doen vroeg vandaag. Om 10:30 uur waren we klaar voor het zwembad. Maar wat voor ons vroeg is, is voor het zwembad veelste laat... met het gevolg dat er geen bedjes meer te krijgen waren. Alleen nog op het stukje strand/zand met vaste parasollen en ligbedjes was plek, maar dat kostte dan ook EUR 5 per plek... niet dus!! Dan maar in het stukje ligweide in het gras liggen... niet de favoriet van Esther, maar toch. Na heerlijk te hebben gezwommen / gespeeld weer op tijd naar het huisje voor de lunch.

Na de lunch ging Rene de vergeten boodschappen halen en Esther ging met de kids nog Monopoly spelen. Dillan won het spelletje... knap gedaan van hem!!! Een medewerker van Eurocamp kwam nog vragen of alles goed ging. Ze vertelde dat de temperatuur iets was gedaald deze week. Vorige werk was het nl meer dan 40 graden!!! Ik vertelde dat we niet echt plannen hadden met deze voor ons extreme temperaturen. Behalve dan zondag. Dan willen we naar Esther in Mira!

's Middags na Monopoly zijn we weer gaan zwemmen. Heerlijk op bedjes kunnen liggen, want in de namiddag komen die wel vrij. De temperatuur is zo'n 37 graden. 's Avonds spinazie gegeten. Zelf de gehaktballen gedraaid en de eitjes gekookt samen met de aardappelen. Lekker ouderwets! Maar morgen gaan we uiteten hoor! Met deze temperatuur is koken echt niet leuk. Gelukkig hebben we wel airco in het huisje!!! Na het eten hebben Rene, Linsey en Esther nog gepest (kaartspel) en Linsey daarna naar bed gedaan. Ook Dillan heeft nog met ons geskip-bood en heeft gewonnen. Daarna ging hij ook naar bed.

Esther heeft nog geprobeerd om de wifi aan de gang te krijgen. Dat lukt echter alleen op de echte wifi punten op de camping. Waardeloos voor bij het huisje . Nu nog even het verslag afronden voor vandaag en dan lekker slapen!!! Morgen weer een dag!

Vrijdag 17 juli 2015
Redelijk kunnen uitslapen. De kids waren pas om 8:50 uur wakker. Na het ontbijt richting Sirmione. Het is ondertussen 11:30 uur. Het is moordend heet (rond de 35 graden) en schaduw is ver te zoeken. We bezoeken het kasteel van Sirmione. Vele trappen omhooggevallen om op een balustrade te lopen. René en de kids klimnen nog een toren in, Esther vindt het daar te heet voor. We besluiten terug te gaan het centrum uit. Het is toch echt te heet. Rond 13:00 drinken we wat bij een pizzeria. Daarna weer terug naar de camping om te lunchen.

Na de lunch hebben we ons even vermaakt bij het huisje (Esther ging even slapen om de afgelopen "slapeloze" nachten in te halen ). Daarna afkoelen in het zwembad... Want dat is wel hard nodig vandaag..... Het is nl vandaag 53 graden gevoelstemperatuur. Veelste heet!! Maar dat wisten we al.

Na het zwemmen wat een heerlijke afwisseling vandaag was, zijn we richting huisje gegaan om om te kleden. We gaan vanavond uiteten bij pizzeria Le Terrazze. Het ruikt er in ieder geval heerlijk! Ben benieuwd of de pizza's smaken!!

Dillan heeft zichzelf vandaag weer overwonnen. Gisteren drink hij al een soort joki wat hij niet zo lekker vind, maar wel opdronk. Vanmorgen wilde hij de appelsap niet, want Linsey zei dat er prik in zat (was niet waar...), maar vanavond heeft hij pizza margherita en een roomijs als toetje gegeten!! Ook Linsey heeft ze allebei gegeten. Het wordt nog eens wat met die twee!!.

Na het eten (de pizza's waren super, net als het toetje (aardbeien met ijs en slagroom en ijs baileys)) hebben we nog een deel van de avondvoorstelling gezien. Hartstikke leuk. Rond 22:15 uur gingen de kids naar bed en hebben wij nog een spelletje gedaan. Rond 0:00 uur de oogjes gesloten....

1. E. A. de Jong:
    18 juli 2015