Vakantie Bella Italia zomer 2015

20 juli 2015 - Peschiera del Garda, Italië

Zaterdag 18 juli 2015
Vanmorgen lekker uitgeslapen en lekker ontbeten. Enig minpunten was dat René vanmorgen te horen heeft gekregen dat zijn collega afgelopen woensdag is overleden. Hij lag al in coma, maar dit zijn geen leuke berichten op je vakantieadres.

Na het eten is Rene boodschappen gaan doen en zijn Dillan, Linsey en Esther het zwembad ingedoken. We hadden snel 2 bedjes en een parasol te pakken wat wonderbaarlijk is om 10:30 uur....

René kwam later en na lekker te zijn afgekoeld, hebben we om de beurt geluncht. Eerst Rene en Dillan. Daarna Esther en Linsey. Even uit het zonnetje. Ook wel even lekker.

Rond 17:00 uur zijn we weer naar het huisje gegaan. Daar hebben we even gerelateerde en later eten gekookt. Deze avond eten we spaghetti.

's Avonds op tijd naar bed, want zondag brengen we een bezoekje aan Esther in Mira. Zin in!!

Zondag 19 juli 2015
Op tijd eruit om op tijd richting Mira te gaan. Maar aangezien wij super zijn in treuzelen, gaan we na het ontbijt wat later weg dan gepland. We rijden om 9:50 uur weg, maar moeten dan ook nog tanken....

We zijn rond 11:15 uur bij Esther waar we heel blij worden onthaald. We hebben Esther en familie al een paar jaar niet gezien. Nicht Esther neemt de kids meteen mee naar het zwembad die daar natuurlijk in willen duiken, dus snel zwemkleding aan en het ijs is gebroken!

We praten wat en de Esthers gaan boodschappen doen voor het middageten. Simone heeft ook al wat gemaakt: spaghetti voor de kids en gevulde paprika, courgette en aubergine. Na de boodschappen lunchen we op de Italiaanse manier (veel fruit, groenten en spaghetti en weinig brood...), maar voor ons Hollanders maakte Esther ook tosti's. We hebben dan ook heerlijk gegeten!!

Tussen de kids komt ook snel contact. Mede door het zwembad! Dewi, Mischa en Sanne zijn thuis. Nicky zouden we waarschijnlijk later pas zien, zij was met een vriendin naar het strand. Het gaat ontzettend goed en van een taalbarrière is dan ook eigenlijk geen sprake...

Mede daarom besluiten we dat we toch een nachtje in Mira zouden gaan doorbrengen. Het zou te laat worden om op tijd terug te zijn in Peschiera del Garda. De bedden werden op orde gebracht en daarna werd er nog wat gezwommen.

In de namiddag zijn we met zijn allen naar Olmo gegaan. Daar zaten Robin met Emmy en Stijn en Douwe met hun caravan en tentjes. En daar was een nog groter zwembad.

Als vanouds kwamen er steeds meer vrienden binnenstromen. Robin zat nl op het 'landgoed' van Franco die zijn huis tijdelijk verhuurd had aan Sandro. Traditioneel nam iedereen wat te eten mee en daardoor was er 's avonds eten in overvloed!!! De kids konden patat eten, maar ook Italiaanse gehaktballetjes of kipnuggets. Er was ook (koude) pizza en Foccacia brood. Heerlijk allemaal. Voor de volwassenen werden er spareribs op de bbq gelegd en was er shoarma en gegrilde groenten! Och wat hebben we gesmuld!

Tussendoor gingen de kids nog lekker zwemmen en konden de ouderen onder het genot van lekker eten en een drankje uitgebreid kletsen. Pas toen het echt laat was (tegen 0:00 uur) gingen we terug naar het huis van Esther en Simone. Daar moesten de bedden worden verlegd, omdat de meiden hadden bedacht dat de vrouwen wel bij de vrouwen konden slapen en mannen bij de mannen.... Dit werd echter alle kinderen bij elkaar op de kamer met airco en Rene en Esther op de kamer van Dewi en Mischa zonder airco.... het was voor ons behoorlijk afzien die nacht... We waren lek geprikt door de muggen en de kamer was bloedheet!

Linsey werd 's nachts nog wakker van pijn in/aan haar oog en later nog van de jeuk van muggenbulten . Weer doorslapen in de nachtelijke hitte. Wakker geworden door een frisser windje en het mooie licht van de opkomende zon. Het is ongeveer 8:15 uur als Dillan en Linsey mij omstebeurt wakker komen maken. Dan even lekker lezen in bed en ontbijten beneden.

Het is een heerlijk huishouden van Jan Steen bij Esther. Esther staat tosti's te maken voor mijn kids en later voor mij. De kids komen af en toe langs voor een broodje hagelslag (meegebracht door Robin uit Nederland). Simone is naar de winkel om schoonmaakspul te halen voor het zwembad bij Robin. De kids liggen/hangen voor de tv. Heerlijk om zo vakantie te vieren!!!

Na het ontbijt gaan we even een paar boodschappen doen bij de Simply om de hoek. Makkelijk hoor zo dichtbij!! Daarna maken we ons klaar om wederom naar Olmo te gaan. Daar zwemmen we nog wat en gaan we uitgebreid lunchen met de hele familie.

Om 14:30 uur is het tijd om weer naar Peschiera del Garda te gaan. We nemen afscheid van elkaar. Linsey wil geen afscheid nemen, ze was erg verdrietig om haar nieuwe Italiaanse vriendinnen weer gedag te moeten zeggen. Gelukkig komt Esther volgend jaar naar Nederland en anders gaan wij misschien weer naar Italië!!! Het was iig een supergezellig weekend!!!

Bij de camping aangekomen zijn we weer lekker gaan zwemmen. Het scheelt toch zo'n 4 graden (warmer) met Mira, dus water is weer een welkome afkoeling! Na de afhaalpizza en patat is iedereen weer gedoucht en gaan de kids weer redelijk op tijd maar bed. Ze zijn bekaf!!! En wij maken het ook niet laat..... ook wij zijn gesloopt na een kort nachtje met veel muggen.....