Zomervakantie Bella Italia 2015

27 juli 2015 - Peschiera del Garda, Italië

Dinsdag 21 juli 2015
De kinderen waren vandaag erg laat op voor hun doen . Nadat we zijn opgestaan en ontbeten hadden, zijn we met z'n allen boodschappen gaan doen. Na de lunch zijn we weer het zwembad ingedoken. Het is gewoonweg te heet om iets te ondernemen. Hopelijk wordt het eind van de week beter, de koeler!!

s ' Avonds lekker witlof gegeten en hebben de kids geholpen met de afwas.

Daarna zijn de kids (eindelijk) de camping overgegaan. Bij de speeltuin heeft Linsey een vriendinnetje gekregen: Melanie. Ze is 5 jaar en zit in een stacaravan. Samen gaan ze (met ouders en Dillan) naar de kinderdisco.

Na de kinderdisco was er een film quiz/show. Heel leuk, films raden die uitgebeeld werden door het animatieteam.
Rond 23:00 uur was het afgelopen en gingen we terug naar het huisje. Kids direct naar bed!! Wij wat later

Woensdag 22 juli 2015
Na het ontbijt doen we het deze dag rustig aan. We zijn voor de eerste keer naar de miniclub geweest (ze noemen dat hier Fun Station). Het is wel grappig, ze hebben hier verschillende tour operators en volgens mij hebben er meerderen eigen miniclub. Daarnaast heeft Bella Italia zelf ook een miniclub en verder een heel animatieteam. Er is iig genoeg te doen op het park. Het is echter gewoon te heet om wat te doen .

Na de kennismaking met de kids club en de afspraak dat Linsey 's middags zou gaan knutselen daar (Messy Art), zij we gaan lunchen. En daarna maar weer afkoelen in het zwembad. Wat moet je anders op een dag van rond de 40 graden???

Esther bracht Linsey rond 16:00 uur naar de kids club. Helaas had het animatieteam de tijden door elkaar gehaald, dus moesten we wachten tot 16:30 uur voordat er iemand kwam . Linsey wilde wachten, ik was allang terug naar het zwembad gegaan als het aan mij lag....

Rond 18:30 uur haalde Esther Linsey weer op. En ja, ze hadden Messy Art gemaakt.... Linsey had 2 tekeningen. De ene was 2 handen (van haar en van Iliane) en 1 voet. De andere was een stippentekening in verschillende kleuren met heeeeeeeel veeeel glitter... zelf zat Linsey van ongeveer top tot letterlijk teen onder de verf en glitter !! En we wilden eigenlijk meteen uiteten... Eerst dus maar douchen, want zo kon ze niet mee
We hebben die avond weer bij La Terrazze gegeten. De kids hrbben weer pizza gegeten, alleen nu met alleen kaas. Ze vonden het heerlijk!

Na het eten weer naar de minidisco en daarna naar huis. Deze keer geen show, want de kids waren erg moe. Zij redelijk op tijd naar bed. Wij ook

Donderdag 23 juli 2015
Rene en Dillan jebben samen brood gehaald voor het ontbijt. Daarna hebben we een rondje gereden in auto. Het is ook zo warm weer! Even in Bardolino bij een strandje wat fruit gegeten en wat foto's gemaakt en daarna weer terug naar Bella Italia. Bij het huisje lunchen we nog even en daarna gaan we naar het zwembad.

Daar komen de wolken opzetten, maar drijven ook weer terug. Een mooi gezicht, maar zal het ok gaan regenen? Nee, die blijft nog even uit.

's Avonds hebben we macaroni gegeten en
daarna zijn we naar de kids disco en hebben we de show de 4 elementen gekeken. Deze show werd opgevoerd door kinderen van de camping, ook Melanie deed daaraan mee. Daarna was er fantastisch vuurwerk! Dillan heeft het niet gezien, hij wilde terug. Dus Esther is met hem meegegaan naar het huisje. Zij heeft het vuurwerk tussen de bomen gezien. Gelukkig maar!!!

Tegelijkertijd kon ze nu wel even alle foto's op de computer zetten... dat waren de eerste vakantiefoto's. Het zullen er nog veel meer worden.

Ondertussen was het rond 23:00 uur en gingen we allemaal te laat naar bed!!

Vrijdag 24 juli 2015
Het heeft vanachter toch goed geregend en ontzettend hard geonweerd!!! Dillan kwam natuurlijk bij ons slapen. Op een gegeven moment is Esther in het bed van Dillan gaan slapen. Met zijn 3-en was het toch wel warm en krap in bed (mannen liggen naar binnen en ik lag daar tussen )....

Rond 9:30 uur met veel pijn in de ruggen wakker geworden. De bedden zijn niet van super kwaliteit en de veren ga je op een gegeven moment toch wel voelen...

Na het ontbijt is Rene boodschappen bij Lidl en Simply gaan doen. Esther is met de kids naar de winkeltjes op camping geweest op zoek naar een luchtbed of zoiets en melk voor Linsey. De smaak van melk is bij elk merk anders en de zoete melk die Dillan wel lekker vindt, vind Linsey totaal niet lekker.

Na de lunch was het wachten op Martijn, Jettie en Mara. Zij kwamen om 14:00 uur. We hebbeb lekker bij het huisje zitten kletsen. De kinderen hebben heerlijk gespeeld. Rond 15:30 uur zijn we naar het zwembad gegaan, omdat er dan weer plekken daar vrijkomen.

Hierna heerlijk gegeten bij La Terrazze. Na de pizza's zijn we als afsluiting naar de kids disco geweest en daarna zijn Martijn, Jettie en Mara weer naar huis gegaan. De kids zijn toen meteen naar bed gegaan. Wij weer even later...

Zaterdag 25 juli 2015
Het is voor het eerst koud buiten als we gaan ontbijten. Na het ontbijt wilde Esther naar Verona. Dillan wilde echter naar de dierentuin. Dus op naar de dierentuin: Parco Natura Viva in Bussolengo. De temperatuur ging echter toch sneller omhoog dan verwacht en eindigde op ongeveer 33 graden. Het was gelukkig wel te doen in de dierentuin. Er was redelijk veel schaduw.
Deze dierentuin bestaat uit 2 delen. Een safarideel waar je met je eigen auto langs de dieren heen rijdt (hoefdieren staan op de weg, neushoorn, leeuwen en cheeta's zitten in afgeschermde delen..). Het andere deel is een gewone dierentuin. Maar ook hier is de dierentuin niet vlak, dus veel klimmen en dalen. Soms wel 32%..... meestal zo'n 12%.
Toen we aan kwamen in de dierentuin hebben we geluncht in dierentuin. Het was al zo laat... We hebben tot ongeveer 17:00 uur rond gelopen en we hebben verschillende dieren gezien: leeuwen, syberische (Amur)tijger, sneeuwpanters, flamingo's, verschillende soorten apen en reptielen, geiten, herten, neushoorns, nijlpaarden met jong, zebra's en ga zo naar door. Alleen de olifant misten we nog.

René wilde graag nog even zwemmen. Dus gingen we weer naar huis. Dillan en Linsey mochten nog een dier uitzoeken ( Dillan ren witte tijgervel Linsey 2 ringstaartmaki's) en op de snikhete auto weer in...

René is toen met de kids nog gaan zwemmen. Esther had geen zin en zorgde voor het avondeten. Wortelen net aardappelen en vlees....

Na het eten nog snel douchen en op naar de minidisco. Zelfs Dillan ging meedoen!! Hij had de afgelopen dagen goed gekeken en deed de pasjes nu netjes mee . Aangezien het zaterdag was, was er 's avonds geen show en zijn we naar het Fun Park op de camping gelopen. Dat is een stukje afgezet gebied waar ze van die opblaaskussens hebben staan en waar kinderen zich dan kunnnen uitleven. Echter, het is open van 18:00 tot 22:30 uur en je betaalt per kind EUR 5 (2 kinderen EUR 9)... Wat een afzetterij!! En dan heb je al ruim EUR 3.600 betaald voor je huisje.... Dat gaan we dus niet doen!!! Op naar huis, nog even het spel Big Five met de kids gespeeld en toen was het weer bedtijd voor de kids....

Zondag 26 juli 2015
Na het ontbijt zijn we vandaag naar Verona gegaan. We wilden graag de Arena bezoeken. De Arena van Nimes was ons goed bevallen en hoopten dat deze arena ook zo mooi was. In Verona aangekomen zijn we eerst het het grote plein gelopen. Daar lag ook de Arena aan. Er stonden allemaal grote decorstukken op het plenaire, omdat er meerdere opera's werden gespeeld in Verona. De rij voor de ingang van de Arena was lang, dus hebben we eerst wat foto's op het plein gemaakt. Er staan mooie gebouwen in Verona!

De Arena op zich stelde niet zoveel voor. Het is een mooi gebouw en het wordt nog steeds gebruikt voor theater en opera's. Dat is ook te zien aan de binnenkant. Alles is al opgesteld en de stoelen staan klaar. Toch was het wel een bezoekje waard. Het is tenslotte ook een brok geschiedenis wat daar staat.

Na de Arena hebben we wat op het plein gegeten. Daarna wilden we met het treintje door Verona, maar deze was al vol. We zijn toen naar Castel Vecchio gelopen. Snel weer terug naar het treintje om alsnog een rondrit door Verona te maken. We hebben verschillende gebouwen gezien: Arco dei Gavi, Porta Borsari, Duomo, S. Anastasia, Piazza Erbe en Chiesa di San Fermo. We waren ook langs het Balkon van Giulietta gereden, maar die konden we niet zien. Aangezien Esther en Linsey dit wel graag wilden zien, zijn we na de tour alsnog het centrum in gegaan om het balkon van de befaamde Giulietta te zoeken. Na wat door straatjes heen zijn gelopen hadden we haar eindelijk gevonden: Giulietta van Shakespeare's befaamde Romeo en Julia. Het leek wel een bedevaartplaats. Ongelooflijk hoe druk het daar was. Heel veel mensen schreven of plakten wat op de wanden in de poort richting het balkon.

Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we nog even gezeten bij het zwembad. De temperatuur is echter zo gedaald dat het zwembad voor Esther te koud was... De kids en Rene hebben wel lekker gezwommen.

Omdat we 's middags al warm hadden gegeten (pasta, patat en salade caprese), aten we 's avonds lekker makkelijk brood.

Daarna is Dillan met ons overbuurjongetje Milan gaan voetballen. Linsey is met haar ouders naar de kids disco gegaan. Daarna naar bed, want Linsey was ontzettend moe. Dillan had nog Buurman & Buurman gekeken bij Milan. Daarna is hij ook op tijd naar bed gegaan.

Wij hebben nog een spelletje patiëncen gedaan en hebben toen ook ons bedje opgezocht.

1. E. A. de Jong:
    27 juli 2015
    Ben weer helemaal op de hoogte van jullie activiteiten. Nog een aantal fijne dagen grt/kus (0)ma