Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus 2023

14 augustus 2023 - Flensburg, Duitsland

Zondag 13 augustus 2023

Vandaag staan we vroeg op, want om 8 uur willen we vertrekken naar Flensburg. De wekker gaat om half 7 en ik ga er alvast uit. Het meeste is ingepakt, dus opfrissen, aankleden, ontbijten en het restant in de auto en wegwezen. We hebben nog niet alles in Kalmar gezien wat ik graag wilde zien, dus ga ik hier zeker nog een keer naar terug. Sowieso naar Zweden, want de rust, het landschap en de natuur bevallen mij erg goed. Het weer zat niet zo heel erg mee op de laatste dag dan na, maar ik vind het een mooi land.

Als we richting Mälmö rijden, zien we nog wat hertjes. Elanden hebben we helaas niet gezien. Wie weet een volgende keer!!

We gaan vandaag de grote bruggen over met een zonnetje, maar ook een wolkje op de achtergrond. En onderweg in Denemarken hebben we weer regen. Gelukkig niet zoveel als op de heenreis, maar toch.

We komen aan in Flensburg, althans daar vlakbij. We logeren in hotel Seeblick am Sankelmarker See. En zoals de laatste recensies al zeiden, don't judge a book by its cover. Ze zijn daar flink aan het renoveren en als je aan komt rijden denk je echt: waar ben ik nu beland!!! Maar de kamers zijn prima in orde, net als de receptie.

Een restaurant hebben ze niet, maar je kan er wel eten bestellen en dat op het buitenterras eten. Jettie vond alleen niets van haar gading, dus werd het weer McDonalds. Behalve voor René,  die heeft achteraf wel bij het hotel pasta gegeten en vond het erg lekker.

Wat ook erg bijzonder aan dit hotel is, is dat je zelf moest onthouden wat je at en dronk en dat moest je dan bij vertrek afrekenen. Alles ging op basis van goed vertrouwen, probeer dat maar eens in Nederland....

Na nog een spelletje patiencen met René te hebben gespeeld, ben ik niet lekker geworden en naar bed gegaan. Best lastig met 2 pubers die zitten te lezen of op de tablet zitten op dezelfde kamer. Maar ik ben op een gegeven moment toch in slaap gevallen. De rest heb ik niet meer meegekregen. Weltrusten...