Zomervakantie Bella Italia 2016

5 augustus 2016 - Peschiera del Garda, Italië

Nog van vorig jaar hahaha

Maandag, 27 juli 2015
Na het ontbijt gaat Rene boodsvgappen doen. Esther gaat met de kids naar het camping winkel voor een nieuw luchtbed en
slippers voor Linsey.
Na de lunch zijn we naar Martijn, Jettie en Mara gegaan. Daar hebben Rene en de kids gezwommen in het Gardameer. De kids hebben heerlijk van de steiger afgesprongen. René heeft dat 1 keer gedaan, maar het was te ondiep, dus dat bleef bij 1 keer .

Na het zwemmen hebben we ons omgekleed en zijn we naar Sirmione gegaan. Daar hebben we heerlijk gegeten bij Erica. Daarna hebben we een ijsje gehaald bij de favoriete ijstent van Martijn en Jettie. Zelfs Dillan en Linsey hebben daar heerlijk van het Italiaanse ijs genoten!!

Esther heeft in Sirmione een nieuwe tas gekocht. Rene heeft nieuwe slippers gekocht. Dat was hard nodig, want elke keer als hij zijn leren slippers aan had bij het zwembad, had hij bij het huisje bruine zolen .

Vanaf Sirmione zijn wij met de auto direct terug gereden naar Peschiera del Garda.
Daar nog douchen (rond 23:00 uur maar er is in het buitenwater gezwommen, dus verplicht douchen! ). Daarna lekker slapen!

Dinsdag 28 juli 2015
Na te hebben uitgeslapen hebben we ontbeten. Daarna hebben we bij het huisje wat gehangen en Monopoly gespeeld met z'n allen.
Na de lunch is Rene gaan zwemmen met Linsey en heeft Dillan geslapen (hij was helemaal op). Esther heeft heerlijk in de zon op het (lucht)bed buiten gelegen.

Daarna zijn we naar een wijnproeverij op de camping gegaan. De kids waren mee en hebben daar in het speeltuintje gespeeld.
We hebben 4 wijnen gedronken: eerst een witte, daarna een heerlijke rose. Als derde was een fruitig rode wijn aan de beurt en als laatst een Amerone. Over alle wijnen werd wat verteld. René vond de Amerone het lekkerst en daarom hebben we 1 fles meegenomen naar huis. Wel voor een speciale gelegenheid, want de fles kostte maar liefst EUR 17,49!!.
Thuis ging Rene nog spaghetti maken.
Dillan was met Milan flessenvoetbal aan het spelen. Daar kwam de hele straat bij kijken. Engelsen kennen dat spel blijkbaar niet. Dat was erg leuk om te zien. Wie er gewonnen had, maakte niet uit. Ze hadden met z'n alle de grootste lol!

Na het eten zijn Rene en Esther met Linsey naar de kids disco geweest. Dillan bleef voor het flessenvoetbal. Daarna zijn de kids op tijd naar bed gegaan en hebben wij nog gepatianced. Na nog even gelezen te hebben zijn ook wij gaan slapen.

Woensdag 29 juli 2015
Vandaag vroeg op en snel ontbijten. We willen een keer op tijd richting Peschiera del Garda, zodat we niet in de gebruikelijke file richting Lazise kwamen te staan..... Echter, de file begon vandaag vroeg! Gelukkig is het niet ver naar Peschiera del Garda en zetten we de auto aan de rand van het stadje. We klimmen de stadsmuur op en lopen richting een kerkje. We komen op een plein uit waar verschillende straatjes met winkeltjes op uit komen. We lopen door een poort en begroeten de vissen in de grote vijver (of aftakking van de rivier die door Peschiera del Garda heen loopt). We eten een ijsje (lang niet zo lekker als in Sirmione, maar Dillan eet 'm netjes op, Linsey niet!) en kopen 2 armbandjes voor de kids. Ook nog een spiraal met allemaal mooie kleuren voor Linsey, een pet voor Dillan en Rene en (eindelijk) een selfiestok voor Esther.

Na Peschiera del Garda hebben we laat geluncht en hebben we 's middags ook nog gezwommen.
Esther heeft 's avonds spinazie gekookt (lekker makkelijk!) En daarna naar de minidisco met beide kids vanwege de voorstelling. We wilden nog 1 keer naar een show, maar deze was er niet, in plaats daarvan speelde er een band... knetterharde muziek!!!

We kwamen wel Petra en Edwin (zus Erna) tegen. Daar hebben we nog even mee zitten kletsen. Dillan en Rene hebben ok nog een deel van de voetbalwedstrijd van Ajax gekeken. Linsey moest echter naar bed, dus Esther ging met Linsey mee.
Dillan is wat later gegaan en wij hebben als vanouds maar weer een spelletje patience gespeeld en daarna ook gaan slapen!

Donderdag 30 juli 2015
Op tijd wakker en ontbeten. Esther heeft deze keer met kids het brood gehaald.
Daarna zijn we begonnen met opruimen, want morgen gaan we weer naar huis. De kids hebben hun speelgoed op hun kamer netjes opgeruimd!

Na de lunch hebben we voor de laatste keer gezwommen.

Rond 16:00 uur kwamen Martijn, Jettie en Mara nog op bezoek. We zouden nog een afscheidsetentje doen bij Le Terrazze en hebben daar weer heerlijk gegeten. De kids nog een laatste ijsje (2x een Panda en 1x een Elvis...).

Daarna nog wat foto's op het strandje gemaakt van de kids. Zijn erg leuk geworden!

Nog een klein incidentje: Martijn en Jettie waren zonder inschrijving het terrein opgekomen. Toen we van het strand terugliepen naar de camping (5 meter), werden we aangehouden. Martijn had het bekende roze bandje niet om. Na veel gepraat mochten we het terrein op op voorwaarde dat we meteen baar de receptie zouden gaan en een bandje zouden gaan regelen. Geen probleem hoor, Martijn en Jettie wilden toch al naar huis gaan....

Linsey is naar bed gegaan en Dillan heeft Rene nog geholpen met het wegbrengen van de vuilnis, lege flessen en het plastic.
Daarna hebben we nog afscheid genomen van Milan en Bram en hun ouders en is Dillan ook naar bed gegaan.
Wij hebben de laatste spullen opgeruimd en de auto deels ingepakt.

Esther heeft nog even brood gesmeerd en daarna zijn wij ook op tijd naar bed gegaan. Morgen gaat de wekker om 6:15 uur en wordt het afzien voor ons!

Vrijdag 31 juli 2015
De dag van vertrek: de wekker stond op 6:15 uur, dus vroeg ons bed uit, opfrissen en alle overige spullen inpakken. De kids hebben we om 7:00 uur gewekt en al om 7:30 uur zijn we de auto ingegaan en waren we op weg naar Nederland!!
Rond 10:30uur 1e stop plassen...
Rond 13:00 uur 2e stop eten...
Rond 17:00 uur 3e stop eten...
Rond 19:30 uur 4e stop plassen...
Rond 22:00 uur 5e stop plassen...
Om 22:45 uur thuis!!
kids zijn gesloopt, paps en mams zijn gesloopt...
Een heerlijke, maar in het begin een te hete vakantie gehad!! Gelukkig nog wat uitstapjes kunnen doen in de laatste week!