Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus 2023

11 augustus 2023 - Kalmar, Zweden

Woensdag 9 augustus 2023

Vandaag gaan we naar Kalmar. Ik word wakker van stemmen. Jettie en Martijn zijn al begonnen met inpakken. Ik ga er ook uit en René volgt niet veel later. Na het ontbijt gaan wij ook alles verder verzamelen en de kids helpen de auto inpakken. Om 10:00 uur rijden we weg. We vermijden de snelwegen en rijden binnendoor naar Kalmar. Het regent helaas.

Onderweg maak ik nog wat foto's, maar die zijn lang niet zo mooi door de regen. Dat is jammer, maar wel kenmerkend voor deze vakantie. Veel foto's zijn best grauw. Het is niet anders.

We maken een tussenstop bij de McDonalds en na een heerlijke, maar erg warme apple pie rijden we in 1 stuk door naar First Camp Stensö-Kalmar. We zijn een uur te vroeg (14:00 uur), maar ik kan toch al inchecken. We hebben hier 2 huisjes geboekt en na een week in 1 huis bij elkaar te hebben gezeten, is het ook wel weer even lekker om een eigen plek te hebben.

Het huisje is niet groot, zoals verwacht is het een veredelde stacaravan. Heel wat anders dan de grote villa in Tokeryd!!! Maar het is knus en het voldoet verder. We missen alleen het beddengoed, dus daar ga ik nog even achteraan. René, Dillan, Martijn en Mara gaan boodschappen doen.

Ik wil vanavond uiteten. Dat hebben we alleen in Hamburg en Kopenhagen gedaan, maar in Tokeryd hebben we steeds gekookt. Wel goed voor de portemonnee!! We gaan met z'n vieren eten bij de Bistro op het park, maar wat een aanfluiting is dat!! Eten en drinken bestellen bij de bar, pieper meekrijgen en je eten zelf ophalen als de pieper gaat. Dat was ook niet helemaal mijn bedoeling!! Maar het eten op zich was prima, behalve de patat die zelfs Dillan te zout vond!

Na het eten ga ik aan de bar achter de laptop zitten. Het lijkt thuis wel hahaha. Ik zet alle foto's van de camera en mijn telefoon op de laptop. Ik wil toch graag weer een fotoalbum maken en dit is alvast de eerste stap!

Het beddengoed is ook gearriveerd, dus de bedden kunnen worden opgemaakt. Linsey en Dillan slapen in een stapelbed en Linsey wilde in eerste instantie graag onder slapen, maar vanwege haar claustrofobie verandert ze van gedachte. En Dillan probeert dus onderop te slapen. Dat gaat niet. Hij stoot zich telkens aan de muur, de palen en de onderkant van het bovenbed. Hij wordt boos en ik stel voor dat hij op de bank gaat slapen.

We zijn inmiddels al anderhalve week op vakantie, zijn moe en geïrriteerd en als het dan niet gaat zoals we verwachten is de gezellige sfeer ver te zoeken, maar zo is het snel opgelost.

Het is inmiddels 22:30 uur geweest en we gaan slapen. Morgen weer een dag.