Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus 2023

9 augustus 2023 - Tokeryd, Zweden

Dinsdag 8 augustus 2023

Ik blijf deze ochtend 'wat' langer liggen. Rond 8:15 uur sta ik maar eens op. Ik heb geen zin en buiten regent het. Troosteloos weer!! Echt weer om te Netflixen en spelletjes spelen.

Na de lunch knapt het weer op een gaan we naar de ruïne Brahehus vlakbij Gränna. Dit is een plezier kasteel geweest en heeft een prachtig uitzicht op het Vättermeer. Het is wel helemaal vervallen en alleen de buitenmuren staan nog. Het waait nog steeds erg hard en dat is het enige wat we van storm Hans vandaag mee krijgen.

Op de terugweg willen we nog even naar een ander meer. We proberen elke keer een weg in te slaan,  maar het zijn allemaal privéwegen naar grote villa's. Martijn en Jettie reden achter ons en gaan ons voorbij. Zij gaan naar Örserum. Wij slaan af en rijden een grindweg op. Niet de fijnste grond om op te rijden, maar wie weet wat we zien. We doen er zo'n 3 kwartier over om weer op een hoofdweg te komen. We zien heel veel natuur!! We stoppen nog even om een meertje te fotograferen en we zien wilde kraanvogels onderweg!!! Dat was wel heel erg gaaf!!!

Bij de villa aangekomen begint het weer te regenen. We eten de restjes als avondeten en daarna gaan de kids nog een keer zwemmen. Gelukkig is het weer even droog. Dillan houdt het niet lang vol. En Linsey heeft het zo koud gekregen dat ze een dikke trui en vest aan moet om het een beetje warm te krijgen. Maar dat heeft niet. Ze heeft lekker zitten kletsen met Mara en dat is ook goed!

Na het douchen en wat spelletjes patiencen en yahtzee gaan we op tijd naar bed. Morgen weer weer op tijd uit, want dan gaan we naar Kalmar!

1. E. A. de Jong:
    9 augustus 2023