Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus 2023

9 augustus 2023 - Tokeryd, Zweden

Maandag 7 augustus 2023

Ik ben erg vroeg op en laat de katten binnen voor eten. Zij zijn altijd 's nachts buiten, omdat ze 's morgensvroeg anders gaan zitten jammeren bij je slaapkamerdeur. Maar aangezien Martijn en Jettie boven met raam open slapen, hoort Jettie ze ook heel 's morgenvroeg buiten. Deze keer bleef zij liggen en ik kon toch niet met slapen. Dus rond 5:45 uur zat ik al op de bank te staren naar 2 katten die aan het eten waren... Een voordeel hiervan is wel dat je dag heel lang duurt een ik had het gevoel om 9:45 uur dat het al 12:00 uur was. Linsey lag echter nog lekker te ronken in haar bed op dat eerste tijdstip hahaha.

We zijn echte slow starters en gaan pas na de lunch wat doen. Deze keer is Jönköping aan de beurt. We bekijken de oude gebouwen en gaan tegelijkertijd winkelen. Linsey en ik kopen en past t shirts en korte broek met als Mara en Jettie.  De mannen blijven steeds buiten staan met Dobby. We lopen de haven nog in en gaan daar bij een terras zitten. Het weer valt vandaag super mee. Eigenlijk elke keer als we naar buiten willen, is het wel droog.

Na wat gedronken te hebben, gaan we een softijsje halen die weer op de terugweg naar de auto opeten. Jönköping laten we verder voor wat het is, een oude stad met ook veel moderne gebouwen door elkaar. Leuk om te winkelen, maar verder niet heel erg interessant.

Nadat we bij de Lidl in Huskvarna eten hebben gehaald, zitten we bij de villa lekker nog te genieten van het zonnetje en lezen we dat storm Hans in de boel op stelten zet: trein ontspoort,  wegen ondergelopen met regenwater en ga zo maar door. We zijn verbaasd en bekijken buienradar. We zien dat wij precies in het oog van de storm blijkbaar zitten, want de rode regenbuien gaan in een cirkel om ons heen en wij hebben er geen last van.

Mooier nog,  Jettie daagt Mara uit om het zwembad in te gaan. Die is erg vol van de regen en er niet een beetje water uit. Ze doet het voor nog een nieuw t shirt. Het water is ijskoud, maar Mara is een stoere meid!! Dillan laat zich niet kennen en voegt zich bij Mara met een hoop gebrul dat het water koud is. Linsey volgt ook al snel een zo hebben we 3 kids in het zwembad. Het water is niet schoon en daarom gaan ze lekker ff douchen daarna. We hebben gelukkig 2 badkamers, dus dat schiet lekker op.

Martijn en René gaan patat en snacks maken. Daarna worden er nog spelletjes gespeeld,  yahtzee is echt favoriet van Dillan en we gaan toch een beetje op tijd naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade