Zomervakantie San Vincenzo Camping Village Park Albatros

10 augustus 2016 - San Vincenzo, Italië

Woensdag 3 augustus 2016

Mams, gefeliciteerd met je verjaardag....
We staan rond 9 uur op en Dillan en ik gaan broodjes halen. Bij de broodafdeling van de campingwinkel aangekomen zien we een mensenmassa staan. Ze werken hier met nummertjes, dus zo snel mogelijk er 1 trekken.

Nummer 32.... Ze zijn bij 73..... oh dat wordt wachten. Ze werken echter supersnel bij de broodafdeling, ze staan met een vrouw of 6 en na een klein kwartiertje zijn we aan de beurt. Het assortiment is groot en dan moet je kiezen.... croissants, kleine broodjes, een bruin wat groter brood hmm dat is het wel. Thuis gekomen eten we een deel op en de rest is voor de middag. De croissants komen uit de fabriek en zijn niet lekker vers. Het brood is beter te doen.

Vandaag gaan we niets bijzonder doen. Even boodschappen in Venturina en 's middags het zwembad bezoeken. Het is vandaag behoorlijk warm, rond de 30 graden. Het zwembad bestaat uit 5 zwembaden waarvan we er 3 vandaag hebben ontdekt. Er zijn ontzettend veel ligbedden met vaste parasols en het is ontzettend druk! Aan de andere heb je genoeg ruimte in het zwembad en gaan de kids lekker spelen en glijden. René duikt het water in om af te koelen en ik kruip in de schaduw van een parasol op een ligbedje om te lezen. Wat lekker ontspannend.

s ' Avonds eten we wortelen met aardappelen en kip en na de afwas gaan we op tijd naar bed. De volgende morgen gaan we vroeg op.

Donderdag 4 augustus 2016
Vandaag komen we vroeg ons bed uit. Niet op tijd, maar echt vroeg. Om 7:00 uur gaat de wekker en na een snel ontbijtje dat uit een crackertje bestaat gaan we op weg naar Piombino. We gaan nl. naar het eiland Elba. Saskia zit daar met haar kids en we hebben afgesproken. We kopen de tickets bij de haven (EUR 89 voor 2 volwassenen en 2 kids) en gaan snel de boot op. Om 9:00 uur vertrekt de boot richting Elba. We hebben het gered!

Op de boot eten we ons gisteravond gemaakte ontbijtje op en maakt Rene foto's. We luisteren naar een stelletje dat zit te zingen en gitaar te spelen en ik lees voor uit een boek van Linsey. Het gaat gelukkig goed en niemand wordt zeeziek (mede door de primatour en de acupunctuur bandjes ).

Op Elba lopen we rustig de boot af en wachten we op Saskia. Ze komt ons ophalen en we gaan met haar mee naar de camping waar zij zit. We gaan letterlijk van Noord naar Zuid en de weg daarheen is echt geel steil omhoog en ook weer naar beneden. Niet mijn favoriet en als je heen gaat, moet je ook nog terug... Bij Saskia gaan we lekker bij de tent zitten, even wat drinken en bijkomen van de bootreis die een uur heeft geduurd. We overleggen wat we gaan doen en besluiten op de camping te blijven. Daarna gaan Rene en de kids lekker zwemmen. Vergeleken het zwembad bij Park Albatros is dit zwembad klein en echt super rustig. Maar we zitten lekker in de schaduw onder de bomen en kunnen lekker kletsen. Rond het middaguur gaan we richting het 'strand'. Bij een strandtent eten we een tosti, broodje of hamburger en drinken we wat. We zitten op zich heerlijk, maar we gaan toch terug naar het zwembad. Daar gaan Rene en kids weer zwemmen. De badmutsen staan erg goed hihihi. Rond 16:30 uur gaan we terug naar de tent. Dillan en Daan spoelen zich af onder de douche, Tessa en Linsey gaan lekker douchen en hun haren en lijfjes lekker wassen.

Saskia brengt Tessa, Linsey en mij als eerste naar Portoferraio. We gaan met z'n drieën een ijsje eten als Saskia terug rijdt naar de camping en de jongens ophaalt. Ze heeft een Renault Twingo gehuurd, een grotere auto was op het eiland niet meer te krijgen, dus moet ze pendelen. In Portoferraio gaan we nog gezellig eten bij de haven en daarna gaan wij weer naar de boot om aan de terugreis te beginnen naar het vasteland van Italië. We komen in het donker op de camping aan en zijn behoorlijk vermoeid maar zeker voldaan. Het was een gezellige dag en zeker zo gezellig om een dagje bij mijn vriendin te zijn in het buitenland!