Zomervakantie San Vincenzo Camping Village Park Albatros

10 augustus 2016 - San Vincenzo, Italië

Vrijdag 5 augustus 2016
Als ik naar buiten loop om brood te gaan halen in de campingwinkel regent het. Het zijn niet grote druppels maar hey boel wel bat aan. Vandaag is de rij bij de broodafdeling van de campingwinkel een heel stuk korter en ben ik zo goed als meteen aan de beurt. Na het ontbijt blijven we lekker bij de caravan. Dillan is erg vermoeid en levert flink strijd over alles wat niet belangrijk is voor ons maar blijkbaar wel voor hem op dat ogenblik.

We lezen en kleuren wat, eten en drinken en verder proberen we lekker te relaxen. Na de lunch gaan we lekker afkoelen in het zwembad.

's Avonds eten we zelfgemaakte macaroni en daarna gaan we naar de minidisco. Deze start om 21:00 uur en veel bekende melodietjes komen langs, echter de taal is anders waardoor het voor Linsey niet altijd even bekend klinkt. Maar aan het einde van de minidisco heeft ze meerdere dansjes gedaan en vindt ze het erg leuk! Na de minidisco is er een talentenshow en dat willen de kids ook nog zien, maar na een drie kwartier vind ik het welletjes en is het bedtijd voor de kinderen. Het is ondertussen 22:30 uur en vanaf de minidisco is het nog een stukje naar huis lopen...

Zaterdag 6 augustus 2016
De kids mogen vandaag uitslapen en dat doen ze tot 8:30 uur. Maar ja, als je zelf dan toch niet kan slapen en je nog een aantal reisverslagen moet maken, dan kun je maar beter buiten gaan zitten in de eerste zonnestralen en die reisverslagen schrijven. Dat doe ik dan ook fanatiek. Met de aantekeningen van de eerste dagen schrijf ik een ellenlang stuk wat je hierboven hebt kunnen lezen ;-)

René gaat na het ontbijt met Dillan boodschappen doen en ik ga de nagels van Linsey vijlen en lakken. Als een pittig dametje blijft ze vol bewondering zitten en zegt ze alleen af en toe au als ik te hard haar nagels vijl of over een wondje heen vijl. Maar nog meer zegt ze dat ze de kleuren fantastisch vindt (blauw op haar teennagels en roze met glitter op haar vingernagels). Dit zijn echte moeder/dochter dingen die we allebei heerlijk vinden. Als Rene en Dillan terug zijn, kunnen we alweer lunchen. En na de lunch gaan we weer zwemmen. Rene gaat met Linsey voorop, Dillan en ik volgen even later.

's Avonds gaan we uiteten bij het Laguna restaurant en daar kunnen we eten wat we willen. Het is niet spectaculair en Rene geeft al aan dat we hier niet heel vaak gaan eten, maar zowel Dillan als Linsey hebben goed gegeten. Na het eten blijven we hangen voor de minidisco en kopen Rene en ik nog een nieuwe zwembroek voor Dillan. Daarna is er een show van het animatieteam. Linsey heeft haar vriendinnetje Edi, van die middag uit het zwembad weer gevonden en met z'n drieën zitten ze vooraan bij het podium. Ze genieten volop maar om 23:00 uur is het toch echt weer bedtijd voor ze.