5 augustus 2019 Le Chateau des Marais

7 augustus 2019 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

De wekker gaat om 5:45 uur, maar ik ben al wakker. Ook Dillan is al wakker, terwijl hij de zondagavond ervoor heel laat ging slapen door een vervelend mug. Maar ik sta op, René volgt en we bereiden ons voor op een ochtendje stress ivm auto verder inpakken en kids gereed maken voor een reis van zo'n 7 1/2 a 8 uur.

De auto is ingepakt rond 7:15 uur en nadat iedereen naar de wc is geweest, start rené om 7:39 uur de auto en rijden we richting Chambord in Frankrijk. Een rit met wat file in België door wegwerkzaamheden en natuurlijk wat bij Parijs. Dillan claimt de Eiffeltoren en de Notre Dame te hebben gezien. De rest zat blijkbaar niet goed te kijken, want we hebben er toch goed naar gezocht 😊

We hebben 2 stops gemaakt, 1 in België om goedkoper te tanken (wat achteraf ook wel weer meeviel), 1 in Frankrijk net na Parijs op zo'n 135km van onze eindbestemming af.

Het is inmiddels 15:30 uur een weer komen aan bij Camping Le Chateau des Marais. Een herenhuis op een groot landgoed en een niet al te grote camping. Vlakbij de snelweg en een werkende kerncentrale en nadat we Tsjernobil hebben gekeken en dat aan Dillan hebben uitgelegd, had Dillan meteen zijn bedenkingen. Maar René heeft hem uitgelegd dat de manier van werken zoals in Tsjernobil niet met wordt gehanteerd en dat stelde Dillan toch meteen gerust 🤗

Zoals beschreven, de camping is niet heel erg groot, we zijn de formaten van Italië inmiddels gewend, en er is veel te doen voor de kids. Natuurlijk het zwembad, maar ook de grote speeltuinen en velden waarop gesport kan worden.

Na aankomst ga ik meteen aan de slag met uitpakken van de tassen en het opmaken van de bedden. René is de keuken aan het inruimen en de kids smeren 'm naar het zwembad. Dit is de eerste keer dat ze samen meteen naar het zwembad gaan. Wat een verademing dat we ze even niet hoeven te vermaken.

Omdat we zoveel van huis hebben meegenomen hoeven we niet veel boodschappen voor morgen te doen en daarom gaan René en ik samen even naar het campingwinkeltje om water, wat te drinken voor mij en een stokbroodje met kruidenboter te halen.

Mijn zelfmeegenomen spelt broodje gaat de oven in, dat is nogal een operatie, foto komt, en we eten er lekker van. De boel is inmiddels bijna opgeruimd en als de kids om 18:00 uur afgesproken tijd thuis komen eten ze een broodje mee. Dat is echter niet genoeg, dus nadat ze zich hebben omgekleed, gaan we naar het restaurant op de camping en bestellen we nog wat te eten. Dat smaakte wel prima.

Na het eten gaan we naar de speeltuin waar we nog even genieten van de ondergaande zon. Dan is het tijd om te gaan slapen. Het is inmiddels rond 21:30 uur en na een korte nacht is slapen het beste wat je kunt doen 😁.

Dus iedereen ligt al plat, behalve ik. Ik wilde nog even in de reislogger schrijven. Het is inmiddels 22:40 uur, het is nog heerlijk warm buiten, maar ook zeer luidruchtig!! Ja ja, 22:30 uur moet het stil zijn op de camping.... Dus ik ga nu ook maar naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl