6 augustus 2019 Le Chateau des Marais

7 augustus 2019 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

We worden wakker gemaakt door koerende duiven en een irritante ekster en buren die teveel lawaai maken 😁. Het is inmiddels 8:30 uur geweest en de kids zijn al wakker. Ik ga er rond 9:00 uur uit en Dillan vraagt of hij croissantjes en stokbrood mag gaan kopen, helemaal uit zichzelf 🤗. Dat mag natuurlijk, dus ik geef hem geld en een tas mee. Linsey en ik dekken de tafel en René zet de thee.

Als Dillan terug komt, ontbijten we. Het wordt een relax dagje, maar we moeten nog wel eerst boodschappen doen. We gaan deze keer met het hele gezin, wat vorig weer de laatste keer was, want gezellig boodschappen doen is toch wat teveel gevraagd voor (aankomend) pubers. Maar Dillan heeft zijn nieuwe duikbril gescoord en na de lunch gaat hij zwemmen. René en Linsey volgen later. Het weer is niet zo ontzettend mooi, maar goed. Ik mag nog even een aangifte afronden en dan leg ik de laptop ook weg en ga ik naar het zwembad. Niet om te zwemmen hoor, mijn te koud, maar om een goed boek te lezen.

Daarna weer terug naar de caravan om te patiencen, het favoriete kaartspel van de familie, te kleuren, te lezen of te gamen.

Rond 18:00 uur is het tijd om het eten voor te bereiden. René komt vandaag, ik hoef alleen de aardappels te schillen. Dat valt gelukkig mee. De wortelen smaakt prima, de worstjes waren te pittig, dus het water werd goed gedronken.

's Avonds spelen we ook nog wat spelletjes patiencen en lezen we een boek. Er wordt gedouched en Dillan gaat binnen nog met zijn Lego spelen en Linsey gaat rond 22:30 uur laat, gevolgd door haar broer rond 22:45 uur.
René en ik spelen nog een spelletje patiencen en dan gaat René ook naar bed.

Het is inmiddels 23:30 uur, het miezert buiten en mijn verhaal is weer geschreven. Het bedje roept en ondanks dat het matras wel van beton lijkt, hoop ik weer goed te slapen. Weltrusten!

1. E. A. de Jong:
    7 augustus 2019