Boedapest 12 t/m 15 mei 2017

15 mei 2017 - Boedapest, Hongarije

Dat ging niet helemaal goed met het eind van het laatste verhaal hahahaha. We waren bij het gezang in de grotkapel. Daar liepen we op af.

Er staan overal stoelen en natuurlijk is het geen At Stefanus Basiliek, ze hielden er toch missen. Heel apart.
We gaan terug naar ons hotel. We zijn tenslotte dichtbij en we hebben trek in iets lekkers. Mams neemt een soort pecanbroodje en ik een karamel cheesecake. Met een thee en koffie americano. Het is rond 17:00 uur en we willen met de lijnboot van 17:44 uur richting het Marghareta eiland. We redden de boot net op tijd, de bediening bij het hotel was ons blijkbaar vergeten, want de bestelling duurde erg lang. En we moesten nog kaartjes voor de boot halen bij de tramhalte. Op zo'n automaat staat alles in het Hongaars, dus we hadden de verkeerde kaartjes en mochten in eerste instantie de boot niet op. Echter, als we op de boot een kaartje kochten, dan mocht ik ook mee. Mams reist tenslotte gratis!! Aangezien het een lijnboot is, stopt deze bij meerdere plaatsen aan wal. Dat is dan wel leuk varen, want je gaat kriskras over de Donau heen. We gaan aan wal bij .....
En lopen richting de tram richting Déak Ference Tér en pakken daar de metro naar het Heldenplein. Daar staan alle belangrijke koningen en vrijheidstrijders op een rij. Prachtige standbeelden om te zien! We eten bij de pizzeria op de hoek en na het eten lopen we over het Heldenplein. Het begint wat te schemeren en we gaan met de metro en tram terug naar het hotel. Daar aangekomen gaan de voetjes omhoog en zitten we nog even buiten op ons balkon. Toch trekt het bedje ook wel heel erg en rond 22:00 uur liggen we plat. Welterusten
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl