Boedapest 12 t/m 15 mei 2017

20 mei 2017 - Boedapest, Hongarije

Het is 6:30 uur en ik ben klaarwakker... en wst ga ik doen? Mijn reislogger van de 14e maar afronden en versturen. Ik ga eerst lekker douchen en daarna mijn koffer inpakken. Mam is ook wakker en als de koffers bijna zijn ingepakt, het is 8:15 uur, gaan we eerst even ontbijten. Na het ontbijt gaan we verder inpakken en checken we uit. De koffers worden in een aparte luggage room gezet en wij gaan op pad naar de Centrale Markthallen met de tram. Wat ons nog niet is gebeurd, gebeurt natuurlijk wel op de laatste dag... We pakken tram 41 ipv 47 of 49 en belanden bij de Elizabeth brug. Daar zien we Szent Gellért nog. Hij staat met zijn boek en kruis over de Donau te kijken en probeert nog steeds de Hongaren te bekeren. Onder hem ontspringt een mooie waterval. We schieten hier nog wat plaatjes en lopen vervolgens de brug over. Nu hebben we alleen de Kettingbrug niet van dichtbij gezien. We pakken tram 2 richting de markt en gaan deze binnen. Hij lijkt klein, maar is eigenlijk groter dan je denkt. Aan de voorkant is 'ie smal, maar de markt is vooral heel diep. We lopen eerst over de begane grond. Daar vinden we allerlei etenswaar; groenten, fruit, vlees, brood etc. Dan gaan we naar de 1e etage. Daar zijn de souvenirs. We lopen fe markt rond (jee, wat is het hier groot). We kopen wat souvenirs en een soort platgeslagen oliebol met banketbakkersroom, aardbeien, kersen, suiker/kaneelmengsel en nutella siroop. Heerlijk!
Dan gaan we naar buiten en bestellen we een laatste bakkie thee op het terras voor de markthallen.
We gaan terug met de metro. We zijn over de Donau en op de Donau geweest. Ik wilde er ook graag nog een keer onderdoor. En dat kan met de metro. We stappen uit bij het hotel en doen een laatste inkopen bij het winkeltje van het hotel. Daarna halen we de koffers op en hoeven we niet lang te wachten op onze privé chauffeur voor richting het vliegveld. Daar (te vroeg) aangekomen gaan we door de bagage controle. Van alles weer uit de koffer en de riem en sjaal en daarna alles weer inpakken en omdoen.we lopen langs de winkeltjes en besluiten te gaan eten bij Burger King, aangezien mc Donalds hier niet is . Dan gaan we richting de gate en komen we erachter dat ons vliegtuig vertraging heeft. Dan maar weer wachten.... om 16:50 uur mogen we naar de gate. Daar is het al druk. Een stewardess komt langs om sommige en ook de onze te voorzien van een extra label. Onze koffers kunnen het ruim in worden gezet mocht blijken dat er niet genoeg ruimte in de cabine is. Dát vond ik niet leuk, de herinnering van Bangkok en mijn kwijtgeraakt was komt weer boven drijven! Maar het valt mee. Om 17:15 mogen we het vliegtuig in en om 17:39 vertrekken we. Het opstijgen gaat erg rustig. Dan toch nog wat wolken en hebben we minimale turbulentie. We landen rond 19:45 uur en als we door de deuren van de aankomsthal lopen staan René, Dillan en Linsey ons op te wachten met bloemen en verlate moederdagcadeautjes. Ik hheb ze gemist en ben blij ze weer in mijn armen te sluiten! We hebben een fantastisch weekend gehad en ik ben blij dat ik dit heb gedaan en gezien!!