Dublin 23 juni 2017

24 juni 2017 - Amsterdam, Nederland

Eindelijk, we gaan vandaag naar Dublin. Zondag gaan we naar het concert van Phil Collins, maar eerst moeten we nog naar Schiphol. We vertrekken rond 15:00 uur en Dillan, Linsey en oma Els de Jong zwaaien ons uit op Schiphol. We laten de auto daar staan. D&L en oma gaan eerst patat en pannenkoeken eten bij het panorama restaurant en ze gaan met de trein terug naar huis. Wij blijven wachten op Schiphol. We drinken wat, we eten wat en komen redelijk laat bij de gate aan. Maar aangezien we priority check hebben, gaan we langs alle mensen en kunnen we in een apart afgezette ruimte wachten totdat we het vliegtuig in mogen. We vliegen met Ryanair, één van de goedkoopste vliegtuigmaatschappijen en dat is te merken ook. Vliegtuig komt aan, mensen gaan eruit, vliegtuig wordt bijgetankt en misschien voorraden aanaangevuld, mensen mogen vliegtuig in. Zitplaatsen, tja die moet je zelf maar de schoonmaken ;-(
Maar wat wil je ook voor dit geld....

We vertrekken zo'n 10 minuten te laat en dat valt dus reuze mee! Wel eerst een stuk taxiën. We hebben een rustige start en ik kan me eindelijk overgeven aan de rust waar ik hard aan toe ben ;-)

De vlucht gaat helemaal volgens plan. Geen turbulentie en in Dublin landen we veilig, wel wat 'bumpy' . Na het eerste toiletbezoek op het vliegveld en even bellen met de kids, vinden we onze weg door de douane en gaan op zoek naar een bus. Die vinden we buiten bij de aankomsthal en we gaan op weg naar ons hotel. De tocht is langer dan gedacht, maar we stappen uit bij Hawkinstreet en dan moeten we even zoeken en een stukje lopen. De verbinding van vliegveld naar centrum Dublin is wel super.

We vinden het hotel aan de Anglesea street en checken in. De buitenkant is mooi beschilderd, dat belooft wat. We krijgen kamer 403 toegewezen en dat is 4 hoog. De kamer is vrij smal en eenvoudig, er staan 2 gewone bedden die niet tegen elkaar kunnen, maar de badkamer met douche in bad is prima. We pakken onze koffers (deels) uit en gaan dan naar beneden bij de bar zitten.

Het is een echte Ierse Pub met heerlijke Iers live muziek. We drinken bier en rosé en genieten met volle teugen! Rond half 1 ging en we zeer moe, maar voldaan lagen we in ons bed

1. Dillan:
    25 juni 2017
    Lieve mama, het klinkt allemaal heel erg leuk. Kan je vanavond bij phil collins veel foto's en video's maken. Liefs Dillan.
  2. E. A. de Jong:
    25 juni 2017
    Bedankt voor het bericht, je bent de allerliefste met papa en de oma's en als je er weer een hebt stuur hem dan.Groetjes Linsey.