Dublin 25 en 26 juni 2017

24 juli 2017 - Dublin, Ierland

Zaterdag 25 juni 2017.
We gaan er op tijd uit, zo rond 8:45 uur om naar het Phoenix park te gaan. Daar lopen we wat rond. Het park valt een beetje tegen. In het midden is brandweer aanwezig en er is schijnbaar iets gebeurd, want het verkeer wordt omgeleid. Mooie foto's mogen van de brandweer mogen maken
Daarna gaan we lopend naar het Guinness warehouse, daar waar ze het zwarte bier maken. We lopen het gebouw van 7 verdiepingen in het rond. We mogen ook nog per voucher 3x proeven, dus René mag 6x 1/3 pint om te proeven. Het zijn verschillende smaken, oa 1 met toffee en chocola en 1 met karamel smaak. Op de foto zijn het de nummers 1, 2, 3, 4, 5 en 8.

Als we klaar zijn gaan we terug naar het hotel en kleden we ons om voor het concert van Phil Collins. We gaan met de trein naar het Aviva stadium. De trein zit vol met oudere mensen. Je kan zien wat voor publiek Phil Collins aantrekt. Als we uit het station lopen, is een controle van dr handtas de enige echte controle.

In het stadium eten we patat zonder mayo en een burger die niet lekker was. We hebben goede plekken, vanaf het podium rechts. In het voorprogramma staan Mike and the Mechanics en Blondie. De bekende, en ook onbekendere, songs worden gespeeld en het publiek doet lekker mee!!

Dan komt Phil met golfkarretje naar stadium en hij loopt met stok het podium op. Het is een fantastisch concert. Phils zoon van 16 jaar, Nicolas, drumt super goed mee! We genieten ontzettend en René swingt de pan uit! Hij koopt ook nog een shirt van het Phil Collins Concert.

Dan is het concert ten einde en het stadium loopt uit: 1 lange stoet mensen gaat richting het centrum. We lopen lekker in hoog tempo (ruim half uur) naar het hotel waar we lekker moe en voldaan ons bed inkruipen!

Maandag 27 juni 2017
Op tijd eruit, want we gaan vandaag weer naar huis. Voor de laatste keer ontbeten en plakken de koffers in. Deze laten we achter bij het hotel en we bezoeken nog het kasteel van Dublin. Dit is niet het mooiste kasteel wat we ooit hebben gezien, maar de kamers zijn mooi opgemaakt en dat maakt het bezoekje het weer waard. Voordat we gaan lunchen daar, genieten we van de grote tuin. Daarna gaan we naar het vliegveld met de bus. Echt een topverbinding! Op het vliegveld checken we in en Esther moet natuurlijk weer haar koffer openen. Ik was mijn nieuwe eau de toilette vergeten eruit te halen. Gelukkig werkt de beveiliging daar dus! We gaan nog wat eten, bellen met het thuisfront even kopen nog een t-shirt voor Dillan en een trui en sjaalhanger voor Esther. Daarna gaan we naar de gate en wachten we op het vliegtuig. We hebben een klein half uur vertraging, maar als we eenmaal zitten, zijn we blij dat we weer naar huis gaan .

Op Schiphol aangekomen gaan we door de douane en pakken we snel de auto om naar huis te gaan. Daar zit mam op ons te wachten. We doen ons verhaal en gaan dan naar bed. We hebben een super weekend achter de rug!!