Normandië 23 juli t/m 6 augustus 2017

24 juli 2017 - Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk

Zondag 23 juli 2017
Eindelijk, echt vakantie. Alhoewel... dan slaap je uit en doe je leuke dingen, maar vandaag gaat de wekker om 5:00 uur en hebben we een lange reis voor de boeg. Na het opfrissen en de kids wakker maken, pakken we de auto en vertrekken we om 6:30 uur richting Saint-Aubin-sur-Mer in Normandië.

Onderweg hebben we contact met Martijn en Jettie. Zij zijn rond 6:00 uur vertrokken en als wij op de A8 rijden, zitten zij bij Maarssen. Ook John en Josephine rijden ergens voor ons. Zij waren iets later vertrokken dan Martijn en Jettie.

We rijden lekker door en de eerste stop is bij de Shellpomp net voor Rijsel, België. René gaat tanken en dan nog iedereen even naar de wc.

De reis gaat goed. We hebben zon onderweg, maar helaas ook regen en dan ook flinke stortbuien. We zien hierdoor mooie verschillende luchten. Zeker de moeite waard! We rijden richting Le Havre via de A29 en ook bij de tolpoorten gaat het redelijk rap. Natuurlijk heb je mensen die niet weten hoe een automaat werkt, maar dat drukt de pret niet. We hebben tenslotte vakantie!

We gaan Pont du Normandië over. Wat is dat toch een mooie, maar steile brug. Ach, zolang ik niet opzij kijk, gaat het goed!!

We hebben Martijn en Jettie bijna ingehaald. Echter, ik moet plassen waardoor ons plannetje om in te halen niet gaat lukken. Helaas hihi...

Bij camping Côte de Nacre aangekomen gaat Rene achter 2 personenauto's staan op de caravan parkeerplekken. Het zijn de auto's van John en Martijn. Zij zijn al aan het inchecken. Wij gaan dat ook snel doen. Wij zitten naast Martijn en Jettie. Zij nummer 22, wij nummer 23. John en Josephine hebben een huisje verderop toegewezen gekregen, maar dat stond helemaal in de schaduw. Zij hebben gevraagd of ze ergens anders terecht konden en zitten nu in 434, aan de andere kant van de camping. Gelukkig is alles op loopafstand te doen.

Wij zitten dichtbij de supermarkt en het zwembad. De plek is aan de kleine kant, maar meer dan de veranda hebben we eigenlijk niet nodig. De caravan is prima en van veel gemakken voorzien, oké behalve die vaatwasser dan .

Na het uitpakken van de auto, gaan René en Martijn wat inkopen doen. Ik ruim de caravan zoveel mogelijk op en daarna gaa n we met z'n zevenen naar Johns caravan lopen. Dasrna krijgen we van John nog er rondleiding over de camping. Zij zijn hier vorig jaar geweest en kunnen ons dus alles vertellke n wasr wat is.

We eindigen met z'n zevenen bij de take-away en bestellen pizza en patat en gaan bij Martijn en Jettie eten. Daarna nog even spelen en dan is het bedtijd voor de kinderen. Het is ondertussen rond 20:30 uur en we hebben er een lange dag opzitten. Ik ruim de caravan verder op en René leest een boek. We gaan zelf ook op tijd naar bed. Morgen is er tenslotte weer een dag!

1. E. A. de Jong:
    24 juli 2017
    De kop is eraf. Nog vele mooie dagen.