Normandië 23 juli t/m 6 augustus 2017

27 juli 2017 - Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk

Donderdag 27 juli 2017
Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 9:00 uur. Daarna de tafel weer uitgebreid gedekt voor het ontbijt.

Na lekker gedoucht te hebben, zijn we met zijn allen naar Arromanches gereden. Het was weer een somber begin van de dag, maar dat is voor een actieve dag niet erg. Zolang het geen zwembadweer is, vind ik veel prima. We rijden met 3 auto's, 2 kan net niet, en Dillan vindt het elke keer fantastisch om de 3 auto's in kareavaan te zien rijden.

In Arromanches, bij Gold beach, is de Mullberry haven B, één van de twee kunstmatige haven in de WO II, gebouwd, zodat daar 2,5 miljoen manschappen, 500.000 voertuigen en 4 miljoen materieel kon worden aangevoerd.

Vanaf de parkeerplaats lopen we naar beneden naar het dorpje. Een flinke daling en ik zie dan ook al op tegen de terugweg. De weg naar en in het dorpje bekijken we veel monumenten. Er staan daar veel militaire voertuigen opgesteld en langs de kust liggen nog resten van de gebouwde haven uit WO II. Ook hier is het weer indrukwekkend. Dat ze hier aan land hebben weten te komen, ik vind het ongelooflijk wat de geallieerden hebben bedacht toentertijd.

Na gezellig in het dorpje te hebben gelopen, het is ondertussen een toeristische plaats geworden, eten we nog een ijsje en lopen we weer terug bergopwaarts naar de auto.

Op de terugweg naar de camping doen we nog wat boodschappen en vanavond eten we bij Martijn en Jettie, wederom een bbq. Het is hartstikke gezellig en ik ga nog ff met de kids jeu de boulen. Helaas, ik kon het niet winnen . Zij vertrokken daarna richting speeltuin en rond 21:30 uur werd het tijd om de kids uit de speeltuin te halen voor hun bedje. Wij spelen zelf nog een spelletje patiencen en gaan dan ook op tijd slapen. Morgen wellicht weer een actieve dag