Normandië 23 juli t/m 6 augustus 2017

2 augustus 2017 - Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk

Dinsdag 1 augustus 2017
Het is alweer dinsdag en we zitten hier alweer ruim een week. Tijd om te gaan plannen wat we nog allemaal willen zien en doen. Gelukkig is dat lijstje niet zo erg lang.

Vandaag gaan we op tijd ons bed uit (9:00 uur) en ontbijten we vrij snel. We willen om 10:30 uur weg, dus enige haast in ons gezin is geboden . We gaan vandaag naar Port en Bessin. Dat is een havenplaatsje wat na de landing in 1944 als loshaven voor petroleum is gebruikt. Het is ook het dorp wat een ontzettend mooi schelpenstrand heeft. Dit is alleen bij eb te zien, want John en Josephine waren hier al eerder geweest met vloed en kenden dit fenomeen niet.

Nadat we van het uitzicht vanuit de toren hadden genoten, zijn Linsey en ik het strand opgegaan. We hebben zoveel schelpen gevonden, meerendeel Jacobsschelpen, maar ook oesters (1 hele en 1 halve) en nog meer kleine schelpjes. We hebben diverse skeletten gezien (van een vis, een haaiekop, een palingachtige en een vogel) en kleine krabbetjes. Oh ja, ook nog 2 grote krabbepoten, echt zo'n 20 cm per poot.

De Jacobsschelpen liggen allemaal tegen elkaar aan op het strand en vooral langs de kant tegen de wal op. Het is er echt schitterend en Linsey en ik genieten dan ook met volle teugen! Dillan en René en de anderen komen ook richting het strand. Zij waren op de hoge rotsen gaan wandelen en hebben schitterende uitzichtfoto's gemaakt.

We zijn daarna het dorpje ingelopen en langs de rivier hebben de kinderen een ijsje gegeten. Daarna was het tijd om naar huis te gaan.

Na de lunch heb ik nog even samen met Martijn boodschappen gedaan voor de borrel en de bbq bij hun. De kinderen gingen lekker zwemmen en zodra wij terug waren zijn René en Martijn ook lekker gaan zwemmen.

Daarna hebbenwe lekker geborreld en gebbq'ed. Nu ben ik echt bbq-moe.... en we hebben nog genoeg kolen om toch nog door te gaan.

De kinderen wilden nog even spelen met Joey en rond 21:15 uur ben ik Linsey gaan halen voor haar bedje. Echter, zij zat bij de avondshow. Een gekke meneer die trucjes deed met balletjes (stuk op 6 in zijn mond... vreemde truc ) en een diabolo, eigenlijk zelfs 2 diabolo's). Het was erg grappig en Linsey zat te genieten, dus heb ik daar een kleine 20 minuten gestaan en daarna ging ze lief met me mee naar de caravan. René en Dillan waren nog aan het badmintonnen en de kids gingen om 22:30 uur lekker slapen. Morgen uitslapen. We verwachten morgen regen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade