Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus

1 augustus 2023 - Kastrup, Denemarken

Maandag 31 juli, na het ontbijt, wat erg goed was, ik miste alleen en croissantje, gingen we op weg naar Kopenhagen. Het was al begonnen te regenen in Hamburg, dus snel de auto vol laden met de kleine tassen. In Hamburg hebben we sightseeing in de auto gedaan, oftewel voordat we op de juiste snelweg zaten, waren we zowat een uur verder. Maar we hadden de 7 gevonden en snelden toen richting Martijn en Jettie (ook zij hadden sightseeing gedaan, maar iets korter 😁).

Onderweg hadden we praktisch geen file gehad, maar wel ontzettend veel en dan ook echt ontzettend veel regen!!! We zagen onderweg heel veel file aan de andere kant, daar was een vrachtwagen geschaard en stond dwars op zijn oplegger. Brandweer, politie en bergingswagens erbij. De regen was dan ook echt niet meer leuk. De plassen waren best diep, dus aquaplanning zat in een klein hoekje.

Op de momenten dat we even moesten stoppen en Martijn en Jettie weer bij ons hadden gevoegd, was het gelukkig droog, dus dat was erg fijn!! Dobby kon lekker rennen met Dillan en Linsey en na wat gegeten en gedronken te hebben, zijn we weer verder gegaan naar de Storebelt brug. En van de langste in Denemarken. We wilden eigenijk in het midden stoppen, maar dat kon niet. We zagen bordjes met verboden toegang,  maar ach, het regende dus ook weer niet zo erg!!

Aan de andere kant van de brug toch nog wel even gestopt en we hadden mazzel,  het was even droog!! Maar niet voor lang. Eerst kleine druppels, daarna flinke. Wij zaten gelukkig alweer in de auto, alleen Mara stond nog buiten, gelukkig met regenjas aan.

Na die laatste stop zijn we doorgereden naar het hotel Go Hotel Kopenhagen. Het hotel ziet er prima uit. De kamers zijn wel iets kleiner dan in het Leonardo, en we liggen hier met zijn vieren op 1 kamer. Verder is de badkamer erg klein en er is geen shampoo/ badschuim etc. Dat kan je kopen bij de bar. Echt een Go Hotel, zo kort mogelijk daar verblijven!!

s 'Avonds zijn we uit eten gegaan. Best lastig met een hond erbij. Bij de meeste restaurants mag je niet naar binnen met een hond. Ik had een pizzeria gevonden: Bella Italia. Ze hadden daar ontzettend veel verschillende pizza's en pasta's en op redelijke loopafstand. Maar bij aankomst bleek dat je daar ook je hond niet mocht meenemen. En ondanks dat het inmiddels droog was, was het wel al wat kouder aan het worden.

Aan de andere kant van de weg zat een andere pizzeria. En daar mochten we wel de hond meenemen. Dus hebben we bij Cafe en Pizzeria 2770 gegeten. De gastvrouw was ontzettend aardig en het eten echt heel goed!! Wel grappig dat we naar het noorden op vakantie gaan en dan nog steeds Italiaans gaan eten.

En dan moesten we nog ruim 20 minuten teruglopen (heenweg ook, dus stappen genoeg gedaan).

In het hotel wilden we nog een hoedje toe nemen in de bar, maar daar waren we eigenlijk te moe voor. Dus maar een beetje op tijd naar bed. Ik had geen zin meer in een verslag te schrijven (dat heb ik dan ook de volgende dag gedaan).