Rondreis Zweden 30 juli tm 14 augustus

6 augustus 2023

Zaterdag 5 augustus 2023

We zijn vroeg op, want Jettie en ik gaan met de kids naar Djurpark Borås. Dat is zo'n 112km rijden. De mannen hebben geen zin en op deze manier kunnen we met 1 auto. Scheelt weer benzinekosten.

Het is best een lange rit, maar we hebben plezier en dat is het belangrijkste.

In Borås aangekomen vinden we vrij snel de dierentuin. Ik had al kaartjes online besteld, dus we kunnen direct naar binnen. We gaan een torentje in en lopen via een houten brug naar de dierentuin. Ik ben blij dat mijn kids mee zijn, want het is hoog, heel hoog!! Linsey loopt aan de ene kant van mij en Dillan later aan de andere kant. De tranen stromen over mijn wangen, hoe bedoel je hoogtevrees.... maar we komen aan het eind en we zoeken een wc op. Na die lange rit en dit wandelen zijn we wel toe aan een wc. En die vinden we in het verblijf van de olifanten (hele rare plek, maar echt bedoelt voor mensen!).

Daarna lopen we langs de giraffen,  zebra's, waterbuffels, struisvogels,  soort antilope en herten. En zo gaan we het hele park door. We zien leeuwen, chimpansees met jongen, andere apen, Orang-Oetangen, zeehonden, pinguïns, wisenten en de rode panda. Ook neushoorns en cheeta's in 1 verblijf,  heel apart! En dan nog Gotlandpony's, geiten, hoenderen, kippen met haan en varkens. Alleen de lynx en veelvraat hebben we helaas niet gezien.

We hebben van 10:15 uur tot ongeveer 13:00 uur in het park gelopen. Zo'n groot park was het niet. Het weer was oké,  veel zon, maar op het eind ook een spatje regen.

Daarna zijn we naar een uitstekend restaurant met de 2 gouden bogen gegaan, Mc Donalds dus. We moesten toch ook nog lunchen 😉

En dan nog de terugrit. Weer die 112km...

En onderweg kregen we te horen dat de mannen geen boodschappen hadden gedaan, dus dat moesten wij ook nog ff doen. We reden er toch zo goed als langs.

Moe bij de villa aangekomen konden we nog even van de zon genieten. Ik pakte mijn boek en kon heerlijk lezen in het zonnetje.

's Avonds hebben we tortillas met kip en groenten gegeten. En ook nog wat spelletjes gespeeld. Dat gebeurt eigenijk wel de hele dag door. Gezellig!!

En nu moe, dus lekker slapen!!

1. E. A. de Jong:
    6 augustus 2023
    Zo vliegen de dagen om. Groetjes