Vakantie 2018 Centerparcs Bispinger Heide, Bispingen Duitsland

7 augustus 2018 - Bispingen, Duitsland

We slapen deze keer goed uit, ik was 9:45 uur wakker, de rest heb ik rond 10:00 uur wakker gemaakt. We ontbijten buiten, maar dat is voor Dillan geen succes! Er zijn teveel wespen en hij reageert echt heel idioot op ze. Hij gilt en schreeuwt alles bij elkaar, best zielig voor onze jongen!

Later op de ochtend gaan we naar de Market Dome. We hebben brood nodig en gaan een aantal activiteiten voor de kinderen en het gezin boeken.

Linsey gaat van de week wild water raften, pony rijden, een dierenverzorger zijn en haar tweede rijbewijs halen ook het verkeerspark samen met Dillan. Dillan en Linsey willen allebei met een quad rijden, maar dat kunnen we helaas niet boeken bij de info desk, althans niet bij Centerparcs, omdat de quads stuk zijn. Maar dit kan wel in een dorp verderop. We zullen dit wel eerst moeten overleggen met Dillan. Met het gezin gaan we in een elektrisch bootje varen en bowlen. Verder willen we nog naar Miniatur Wunderland, naar een dierentuin en een stuk wandelen. De vrouw achter de info desk adviseert het Barfusspark, waar je op je blote voeten een bepaalde route  van max 2,7 kilometer mag lopen en daarna kun je nog in een open water zwemmen.

Na de boekingen gaan we fietsen huren. Slechts 3 fietsen, want Dillan heeft een boze bui en wilde niet mee naar de Market Dome. Dus we hebben nu 3 fietsen voor de deur staan. Vanmiddag of morgen halen we de 4e fiets wel.

Na de late lunch gaan we zwemmen. Het kost wat overredingskracht om Dillan mee te krijgen, maar eind van de middag liggen we dan toch met z'n vieren in het water. Die fiets wordt morgen, want je kan maar tussen 10:00 en 12:00 uur en 14:00 en 16:00 uur een fiets huren. Dillan is bij mij achterop gegaan en dat beviel 'm niet zo goed, zijn kontje deed er pijn van hahaha.

We eten vanavond tagliatelle met bamimix. In zowel Denemarken als in Duitsland kennen ze blijkbaar geen bami, want dat ligt niet in de schappen van de winkels waar we boodschappen doen. Maar deze variant was goed te eten. Ja, tagliatelle met roomsaus vind ik lekkerder, maar toch.

Na het eten hebben de kinderen gedoucht en zijn ze op tijd naar bed gegaan. Dillan geeft aan dat hij niet lekker is, hij heeft ook amper gegeten. Linsey is ook moe en gaat er ook op tijd in.

Wij hebben nog genoten van de zwoele avond. Het is nog steeds rond de 30 graden, overdag was het toppunt 36 graden. Ik ben benieuwd of ik vannacht kan slapen met die hitte. Welterusten!

1. E. A. de Jong:
    8 augustus 2018