Vakantie 2018 Centerparcs Bispinger Heide, Bispingen Duitsland

8 augustus 2018 - Bispingen, Duitsland

En dan is het alweer woensdag.

We gaan er op tijd uit, omdat we om 10:15 uur naar de elektrische boot gaan om te varen. Echter, Dillan heeft vannacht verhoging gehad en een paracetamol en wil nu niets meer. Niet eten, niet drinken en al helemaal niet met een bootje varen. We praten op hem in en na enig aandringen gaat hij dan toch mee, weer achterop de fiets bij mama ;-) Hij heeft een broodje mee en ik ben gewapend met water, zonnebrand, petten en zonnebrillen.

In de boot is Linsey heel stil. Ze wil niet sturen, wat Dillan wel wil en mag. Ze zit alleen voor zich uit te staren. Op de vraag of het goed gaat, antwoord ze: "Ja, het gaat goed." René en ik vinden dit maar wat vreemd en vragen ons af of ze ook ziek aan het worden is. Ze had ook al een klein beetje verhoging vanmorgen, maar wie heeft dat nu niet... het is ook zo warm!

De vaartocht is leuk. We zijn het hele meer afgevaren. Dillan kan redelijk sturen tijdens zijn broodje eten en anders neemt René het wel even over. Het meer is niet supergroot, maar je kan de boothuizen eens goed bekijken vanaf de waterkant. Verder is er alleen wat groen te zien en natuurlijk de andere bootjes. Wij hadden de GoGo boot, dachten we, gehuurd, de luxere variant van de elektrische boten, maar dat is blijkbaar bij het reserveren fout gegaan. Nu zitten we gewoon op een plankje en anders zijn dat luxere zittingen. Achteraf gezien wel goed dat ik nu gewoon naast Linsey kan zitten. De andere bootjes zijn een politieboot, de KNRM life boat, verschillende zwanen (waterfietsen) en een Gogo boot. We zien ook nog grauwe ganzen en Canadese ganzen.

Na de boottocht staat Linsey bij de ingang en stopt. Ze begint te kokhalzen en spuugt al haar kip en paprika van de vorige avond eruit. Dat is niet echt best!!! Ze is er echt wel beroerd van, arme meid! Nog geen 5 minuten later begint Dillan ook te zeuren dat hij moet spugen. Ik geef hem een slokje water en zeg dat hij dan ook  maar moet spugen en dat doet hij, op commando.... toeval? Nu zijn dus beide kids ziek en om 12:15 uur mogen ze hun rijbewijs opnieuw gaan halen in het Centerparcs Verkeerspark. Dat gaat 'm niet worden. We fietsen naar huis en de kids gaan naar bed. Beide voelen ze erg warm aan en vallen ook op een gegeven moment in slaap.

Wij lunchen, gaan wat lezen en een spelletje doen. De kids slapen en als ze wakker zijn dan drinken ze gelukkig wat. Ondertussen hebben ze een cracker op en drinken ze redelijk.

Zo gaat het de hele middag. Om af te koelen gaat Linsey douchen. Als je denkt dat ze dan afkoelt, dan kom je van een koude kermis thuis, want ze heeft 's avonds 38,9 graden koorts. Ook Dillan heeft koorts: 38,7 graden. Linsey valt stil en Dillan vraagt de hele tijd aandacht. Het zijn echt zo 2 verschillende kinderen....

Begin van de avond gaan René en ik even naar de Market Dome. We hebben een ticket om om 20:00 uur te bowlen, maar dat willen we verzetten. Ook het verkeersplein kunnen we voor de kinderen verzetten. Zaterdag krijgen we een drukke dag op het park!!

René haalt nog een kant en klare maaltijd uit de diepvries in de supermarkt. Ik ga bij de snackbar langs en haal een salade en een frietje. We moeten tenslotte ook eten, ondanks dat de kids ziek zijn! Dan gaan we weer naar huis. De kids zijn rustig en eten en drinken gelukkig nog wat. Daarna gaan ze op tijd naar bed. Linsey als eerste, want zij wil morgenochtend vroeg op voor het Wild water raften in Aqua Mundo, het zwembad. Als ze koortsvrij is, dan is het geen probleem, maar met koorts moeten we dit toch maar laten schieten...

Dillan mag nog even op zijn telefoon tot 20:00 uur. Dan wil hij er natuurlijk niet af en wordt hij boos als René er iets van zegt. Dat geeft voor ons niet. We doen hetzelfde ritueel als anders en hij gaat later redelijk rustig naar bed toe.

Ik maak mijn verslag nog even af en daarna spelen wij nog even een potje patience. Revanche van vanmiddag, toen kon ik het niet winnen!!! Voor zo... Welterusten!!