Vakantie 2018 Van Landal Seawest naar Centerparcs Bispinger Heide

6 augustus 2018 - Bispingen, Duitsland

We hebben alweer anderhalve week vakantie gehad en het stuk in Denemarken zit er op. De wekker gaat om 7:45 uur en om 9:30 uur rijden we naar de receptie om onze polsbandjes in te leveren. Sleutels hebben we niet. Ze gebruiken naast de polsbandjes voor de activiteiten een code voor de voordeur. Lekker makkelijk, want zo heeft iedereen de 'sleutel' van het huisje. Die van ons was 5038 en we hebben 'm voor de laatste keer ingetoetst.

Bij de receptie moeten we ook nog het elektra en water afrekenen. Dat doen ze hier nog apart.  De rekening is wel DKK 600 nog wat. Dat is bijna EUR 90.... We zijn het er niet mee eens. De koelkast was kapot en bleef dag en nacht draaien. De achterwand was zelfs op een gegeven moment heet ipv koud en we hebben een pak melk moeten weggooien die nog niet over de datum was, maar wel zuur. Nadat we dat gemeld hebben, krijgen we zo'n 50 % korting, maar moeten we nog steeds DKK 333,28 betalen, EUR 45. Belachelijk veel voor anderhalve week, maar het is in ieder geval minder dan die ruim DKK 600.

We gaan op pad naar Bispinger Heide en gaan kijken of het daar beter is. We maken onze Deense kronen onderweg in Denemarken tot op de laatste kroon op en rijden Duitsland in. We hebben nagenoeg geen file. We zien wel voor ons een hoop rook en zien een autoband op de weg liggen. De auto's en vrachtwagens moeten erom en even verderop zien we een auto met caravan op de weg stilstaan. Omdat het versmalde wegen zijn wegens de Baustelle, is er geen vluchtstrook en begint het verkeer zich op te hopen achter ons. Wij hebben dus geluk! De mensen van de caravan niet, ze hadden een klapband.

Na een rit van zo'n 4 1/2 uur komen we aan in Bispingen. Centerparcs is snel gevonden en we sluiten aan in de korte rij voor de slagboom. Ik heb blijkbaar mijn huiswerk niet goed gedaan, want ik heb geen e -ticket en daarom moeten we naar receptie. Daar vul ik een nachtregistratieformulier in en krijg ik de sleutels. Gewoon lekker ouderwets 2 sleutels met het nummer van je bungalow erop. Verder nog wat vouchers en cards etc. en we rijden door naar ons huisje. Het is het standaard Centerparcs huisje met het interieur van 20 jaar terug. De bank is ingezakt wat de kids lekker vinden zitten. De schilderijen zijn aan de muur geschroefd en de bedden zijn keihard, wat iedereen lekker vinden slapen behalve ik. De keuken is klein, om nog maar over de keukenkastruimte te zwijgen. We kunnen bij lange na niet alles kwijt!!

Conclusie: de huisjes bij Landal zijn een stuk mooier en ruimer opgezet!

Als bijna alles is uitgepakt, gaan we zwemmen. Het is inmiddels rond 18:15 uur en we maken ook meteen een reservering voor het avondeten. We willen bij de pizzaria gaan eten, maar die zit voor deze avond al vol, dus wordt het het buffetrestaurant. Maar eerst zwemmen. Het zwembad is zoals je gewend bent van Centerparcs. Groot, subtropisch, mooie glijbanen en redelijk goede wildwaterbaan die buitenlangs gaat. Na een klein uurtje gaan we eruit. We hebben tenslotte om 19:30 uur gereserveerd.

Het buffet was prima. Patat, pizza, pasta voor de kids. Diverse gerechten voor de volwassenen. Ik heb heerlijk gegeten. Het mag dan wat duurder zijn geweest dan Landal, maar het eten was zeker veel beter! De drank zit erbij inbegrepen en Dillan en Linsey hebben lekker appelsap en water gedronken. René drinkt bier en daarna rosé en ik begin aan de sinas en krijg daarna en flinke bel rosé. De kids zijn Baluba ingegaan om lekker te spelen. Wij kunnen even lekker natafelen.

Dan is het tijd om naar het huisje terug te lopen. We zitten zo'n ruim kwartier van de Market Dome af, dus het is wel even een flinke tippel, bergopwaarts en bergafwaarts. Mijn benen doen elke keer weer pijn na een minuut of 5 en daarom besluiten we morgen fietsen te gaan huren. Dat zal wel schelen.

In het huisje maken we de bedden snel op en gaan de kids slapen. Ze hebben nu allebei een eigen slaapkamer en dat vinden ze toch wel fijner. Wij genieten nog even van het lekkere weer. Het is een heldere nacht en we kunnen tussen de bomen door de sterren zien. Dan wordt het ook tijd voor ons om te gaan slapen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. E. A. de Jong:
    8 augustus 2018
    Ook hier veel plezier 😗
  2. Esther:
    8 augustus 2018
    Thanks mam, echter de kids zijn vandaag ziek, dus dat is niet zo leuk en daardoor kunnen we helaas niet veel ondernemen.