Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

5 augustus 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Het is alweer de laatste volledige dag in Denemarken. De tijd gaat erg snel en dan presteren wij het ook nog eens super laat ons bed uit te komen! Ik kom om 9:45 uur mijn bed uit en de rest rond 10:00 uur. Zo laat hebben we het nog niet gemaakt.

We ontbijten snel en daarna gaan René, Linsey en ik boodschappen doen. De winkels zijn hier op zondag gewoon open. We gaan ook naar de bakker en ik vind spelt brood. René heeft dat elke keer dat hij naar de bakker ging, jammer genoeg over het hoofd gezien. Dit brood smaakt overigens erg lekker.

Voor de lunch vertrekken we richting het bos om daar te gaan wandelen. Het bos zit bij Blåbjerg. We lopen de rode route van 3 kilometer, net lang genoeg voor ons. In het bos zijn veel mountainbikers. Dat is een sport wat Dillan ook wel wat lijkt, maar hij gaat eerst maar eens op gewoon wielrennen. We zien praktisch geen dieren, wat we toch wel wat jammer vinden.

Na deze tocht gaan we naar Filsø, een groot meer waar we vogels zouden kunnen spotten. Echter, we zitten aan de verkeerde kant van het meer en zien alleen een flink aantal koeien met hun kalveren. We zien nog wel 2 rovers in de lucht, maar ze zitten te ver weg om te zien wat het zijn, ondanks dat we de verrekijkers mee hebben. Ook jammer. Aangezien de lunchtijd aan het verstrijken is, gaan we richting huis. We zijn moe en willen eten en ook nog voor de laatste keer zwemmen.

Na de lunch pakken we daarom onze zwemkleding en gaan naar het zwembad. Ze werken hier met een bandjessysteem. Je houdt je polsbandje tegen een apparaat en het poortje gaat open. Hetzelfde polsbandje gebruik je voor het kluisje en de douche. Om het zwembad te verlaten gebruik je ook weer je polsbandje. Douchen is hier ook een beetje vreemd. Je moet hier namelijk voordat je het zwembad in gaat eerst goed wassen. Dat doen ze hier bloot. Of te wel, je gaat een kleedhokje in, je kleedt je uit, stopt naakt je spullen in een kluisje en gaat onder de douche staan. Kinderen, jonge vrouwen, oude vrouwen, het maakt niet uit. De Denen doen dit dan ook netjes, de buitenlanders zoals wij niet. Ben ik blijkbaar te preuts voor hahaha.

Na het zwemmen gaan we, wel wat aan de late kant, macaroni eten. Opmaken wat je nog hebt liggen hahaha, nee dit is wel verse macaroni!

René heeft de meeste dingen al ingepakt, zodat we maandagochtend niet super vroeg op hoeven. We sturen de kids op tijd naar bed, wat eigenlijk niet lukt (wordt toch weer 22:00 uur) en wij gaan ook niet al te laat. Ik schrijf nog mij verslagen, maar post ze nog niet. Dat doe ik morgen wel... Welterusten!