Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

4 augustus 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Om 7:45 uur zit ik aan de keukentafel lekker te lezen op mijn e-reader. De woonkamer is boven, aangrenzend aan de slaapkamer van de kids. Die wil ik niet wakker maken, dus zit ik beneden.

Rond 9:30 uur zijn de kids ook wakker en ga ik de tafel dekken. René heeft brood gehaald en daarna hebben we lekker ontbeten. We zijn lekker laat, waardoor we ook te laat naar het WOW park gaan. We komen daar rond 13:00 uur aan en eten dan eerst onze zelf gemaakte broodjes op.

Het WOW park is een oude boerderij die omgetoverd is tot een bomenklimfestijn. Je kan daar via netten en houten huisjes van de ene boom naar de andere boom lopen. Linsey vindt het samen met René heel gaaf. Dillan vindt het in eerste instantie eng, je zit toch op zo'n 7 / 8 meter hoogte, maar vindt het daarna leuk! Ik, daarentegen, ga al met tegenzin naar boven en loop via 3 huisjes terug naar het tweede huisje. De glijbaan bij het derde huisje durf ik niet aan, bij het tweede huisje wel om vervolgens niet meer zo hoog te klimmen!!!

Er is ook een hoog net met allemaal ballen erin. Daarin kun je zogenaamd voetballen. Linsey gaat met René erin. Dillan volgt, maar vindt het toch wel een beetje eng. Hij gaat eerst langs de kant zitten, maar is al zo grensoverschrijdend bezig, dat hij toch gaat staan en lopen op een hoogte van een meter of 8 à 9. Ik vind het maar niets hahaha, maar dat is mij hoogtevrees. Daarna volgt een net met 2 supergrote ballen. Daar ga ik ook in, want dat net hangt op zo'n anderhalf à twee meter. Dat is nog te overzien. Deze ballen hebben een doorsnede van zo'n 2 meter en rollen makkelijk tegen je aan. Je moet stevig in je schoenen staan wil je niet omvallen en de bal over je heen krijgen.

Dan lopen we richting de kabelbanen. Dat zijn er een flink aantal,  verdeeld in het bos. Linsey en Dillan gaan er op. Echter, de snelheid zit er niet echt in. Ik ga lekker liggen in 1 van de vele hangmatten die er hangen. Daarna is het drinktijd. Het is nog steeds zo warm, dus er moet goed gedronken worden! Dillan en Linsey gaan daarna zwaaien aan een touw, die aan een mooie hoge boom vastgemaakt is. Deze boom is erg kenmerkend voor een mooi boerenerf. Erg mooi! Wij zitten even rustig in de schaduw.

Daarna lopen Dillan en ik naar de geitenboerderij om de geitjes blaadjes te voeren en te aaien. Linsey en René gaan nog een keer naar boven naar de huisjes. Weer even klimmen en daarna nog even touw zwaaien. René ligt net lekker in de hangmat te dutten als ik hem bel om te vragen of hij verder het bos in wil lopen. Daar staan Dillan en ik op hen te wachten. Er zijn nog meer hoge boomhuisjes en René en de kids gaan daar ook nog even kijken. Ik niet, deze zijn nog hoger dan de eerste en liggen op zeker zo'n 10 meter hoogte!!! Maar zelfs Dillan gaat mee en vindt het gelukkig superleuk! Er is ook nog een labyrint en een glijbaantje.

Dan worden de kids het zat en vervelend naar elkaar toe. Het is tijd om naar het park terug te gaan. Dillan gaat op de terugweg  voorin en ik stap achterin in. Linsey valt snel in slaap op mijn arm, zo moe is ze.

We hebben ons even in het huisje vermaakt en ik ben naar Restaurant Seawest gelopen om te reserveren voor die avond om 18:30 uur. Het is een buffetrestaurant en achteraf gezien stelt het niet echt veel voor. Ze hebben wel 2 soorten vlees als hoofdgerecht en aardappelen in schil en iets van champignonsaus. Niet echt veel. Ook voor de kinderen is er niet echt veel, patatjes in de vorm van letters, kipnuggets en kippekluifjes... geen pasta of pizza of zo. Best jammer. Voor wat betreft het drinken, wat in Denemarken schoftig duur is, hebben we 2 arrangementen genomen. René bier en ik soda. 1 soda (sinas) kost daar 36 DKK, terwijl een arrangement 40 DKK kost....

En dan de rekening. Die klopt niet, want er staan 2 bier arrangementen op en 1 soda arrangement. Gelukkig heb ik om de bon gevraagd ;-) Het scheelt DKK 60 (dat kost een bier arrangement), toch zo'n EUR 8! Dat krijg ik gelukkig terug.

De kids zijn nog even naar de binnen kinderspeelplaats gegaan en rond 21:30 uur zijn we naar het huisje terug gelopen. Dillan en Linsey gaan naar bed en wij volgen niet veel later, want het was best een vermoeiende dag. Welterusten!

1. E. A. de Jong:
    8 augustus 2018
    Ondanks de warmte veel activiteiten. Leuk hoor. Nog fijne dagen in Duitsland . Groetjes