Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

29 juli 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Ik was gisteren wat vergeten.... het weer in Denemarken... Het was zaterdag bloedheet en dat leverde een paar flinke onweersbuien met een flinke hoeveelheid regen op. Gelukkig aten we gewoon in het huisje ;-) Het grasveldje voor en achter het huisje stond behoorlijk blank, maar dat was 's avonds ook alweer weg gelopen de grond in.

De volgende morgen: na lekker te hebben uitgeslapen (08:45 uur) heeft Esther samen meer Dillan brood opgehaald bij de parkwinkel. Ze hebben lekker brood hier!

Na het ontbijt zijn we naar het vliegtuigenmuseum in Skjern gereden. Om daar te komen moeten we het Ringkøbing Fjord, het grote meer langs de Noordzee, half om. Het is erg rustig bij het museum. Er staan tientallen vliegtuigen opgesteld. We volgen de route langs alle vliegtuigen. Sommige mag je ook in en dat voelt best wel bijzonder. Het zijn echt oude vliegtuigen, een aantal, onder andere de Spitfire, de Catalina en een Douglas C47 Dakota, die ook in de tweede wereld oorlog hebben meegedaan. Het was erg indrukwekkend. Na de toer hebben we onze lunch in de speeltuin van het museum opgegeten. Dillan wilde ook graag een vliegtuigje kopen. Dat is de North American P-51C Mustang geworden, een zelfbouw vliegtuigje van Cobi, en soort nep Lego. Dillan heeft voor het eerst zijn eigen pinpas mogen gebruiken, weer een trots momentje ;-

Na het museum zijn we het Ringkøbing Fjord verder omgereden. Dat was best een leuke toer! Aan de Noordzee kant zijn we even uitgestapt om bij de zee te kijken en te vliegeren. We moesten de duinen even over, een flinke klim wat mijn kuiten/benen niet echt leuk vonden. Het vliegeren was niet zo'n succes. Beide vliegers hebben het niet overleefd. Dillan en Linsey hebben nog even lekker met hun voeten in het branding gestaan. De zee was behoorlijk ruw, waardoor Dillan broekje en Linsey's rokje nat waren geworden. Maar het waaide lekker en de motorkap was goed heet, waardoor het wat sneller droogde. En zonder rok of broek de auto in was ook geen probleem!  Het was vandaag niet echt heel zonnig, maar de temperatuur kwam weer rond de 30 graden uit. Heerlijk weer!!

Zo niet graag dat Dillan naar het strand wilde, zo niet graag wilde hij weer verder en het strand verlaten. Maar goed,  thuis aangekomen zijn Dillan, Linsey en ik naar het zwembad gelopen en is René op pizza jacht gegaan, want Dillan en ik eten vandaag pizza. Linsey en René eten nog en restje van de macaroni van gisteren. Prima maaltijd zo vandaag hihi...

Na het avondeten,  wat we lekker buiten hebben kunnen eten, heeft Dillan zijn nieuwe vliegtuig gebouwd en hebben Linsey en René gebadmintond. Linsey heeft het gepresteerd om de shuttle op het dak van het huisje te slaan! Knappe meid hahaha.

We hebben samen nog even een spelletje Carcassonne gespeeld, totdat het begon te spetteren. We hadden de truien al aan, want de temperatuur zakte erg snel tot ongeveer 23 graden... hahaha en dan zitten er 3 met een trui aan... Het was inmiddels al 21:30 uur, mooie tijd voor de kids om naar bed te gaan. Linsey voelde wat warm aan en ze had dan ook verhoging, 37,9 graden. Ze is snotverkouden geworden, wat niet zo verwonderlijk is met dit weer en alle airco's in de winkels. De airco in de auto laten we zoveel mogelijk uit, maar dat lukt niet altijd.

Wij hebben nog even op onze tablet gezeten en zijn rond 23:15 uur ook gaan slapen. Het was weer een drukke dag en we hebben al veel gezien. Morgen wellicht een rustdag, we zien wel hoe de petten van de kinderen staan!