Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

31 juli 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Dinsdag 31 juli, we gaan redelijk op tijd eruit, want we gaan vandaag naar het brandweer en pantser museum. Na het ontbijt pakken we de spullen in (fototoestel, brood en drinken).

Het brandweer en pantser museum (Armor & Fireworks Museum) zit in Oksbøl, zo'n 40 kilometer vanaf Landal Seawest. Doordat er weinig echte snelwegen hier zijn (er is ook weinig verkeer), mag je vaak maar 80 kilometer per uur en dan duurt de reis wat langer. Het is hier erg wijds. Er zijn veel boerderijen, maar die liggen wel ver uit elkaar. In de dorpjes liggen de oude huisjes wat dichter op elkaar, maar de dorpjes zijn niet echt groot.

We komen aan bij het brandweer en pantser museum. Hey museum is niet heel groot, maar ze hebben en groot scala aan ie brandweervoertuigen. Deze voertuigen stammen uit begin eind 18e eeuw waarbij de kaarten nog door paarden werden getrokken tot vermoedelijk eind jaren 70. Het zijn best grote auto's ;-). Daarna gaan we het deel van de pantser voertuigen in. Er staan en flink aantal tanks waar kinderen blijkbaar op mogen lopen. René herkent er een aantal vanuit zijn diensttijd, ik natuurlijk geen één. Alleen de witte, ja, dat is er één van de UN, want dat staat er met koeienletters op haha. Ik ben snel uitgekeken. René bekijkt elk voertuig (brandweer en pantser) uitvoerig en wijst Dillan en Linsey op verschillend details,  zoals een ladder van één van de brandweerwagens die deels verbrand is. Ik maak foto's van de voertuigen en dan vooral van kleine details. Ik ben benieuwd hoe ze straks in het fotoalbum zullen staan.

Als we weer buiten staan besluiten we naar Blåvand te gaan. Blåvand is een toeristisch dorpje aan de zee en het is daar retedruk! We rijden en smal straatje in en dat komt uit bij de duinen. We nemen het picknickkleed en eten mee en gaan lekker op het strand ons broodje eten.

Dillan en Linsey gaan in de branding staan. Linsey haar broek wordt een beetje nat, omdat ze te laat weg liep voor de golven ;-) Ze vinden krabbetjes en die zet ik op de foto. Later vinden we ook nog 2 kwallen,  mooie doorzichtige met paars gekartelde randen erom heen.  René is inmiddels naar 2 beelden op het strand gelopen, het zijn 2 paarden gemaakt van de oude bunkers van de Atlantic Wall. Erg bijzonder. Na ons broodje opgegeten te hebben en ons drinken opgedronken gaan we weer op huis aan. De rit duurt wat langer en de kids en ik vallen in slaap in de auto.

René besluit nog even boodschappen te gaan doen voor het avondeten. Wij blijven in de auto met ramen en deuren open.

Na thuiskomst zijn we gaan zwemmen. Even lekker afkoelen haha. Het water is vies warm en hoe koeler het buiten wordt,  hoe warmer het water binnen aanvoelt. Linsey ziet Hanna en Nora, haar vriendinnetjes sinds de vorige dag in het zwembad en Dillan en zij spelen met ze. René gaat richting Hetty huisje rond 17:40 uur en wij volgen rond 18:00 uur.

We eten vandaag nasi en René kookt (weer). Linsey heeft met Hanna een Nora om 19:30 uur afgesproken om naar de indoor speeltuin te gaan. We zijn nog niet eens klaar met eten of de dames staan al voor de deur. Linsey eet haar toetje snel op een ze vertelt met haar vriendinnetjes en Dillan naar de speeltuin. Rond 21:00 uur haal ik mijn kids weer op, want morgen gaan we op tijd uit bed voor een dagje Legoland.

De kids liggen rond 21:30 uur plat en wij volgen rond 22:45 uur. Op naar morgen!