Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

1 augustus 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Het is eindelijk zover, we gaan naar Legoland vandaag! We zijn rond 8 uur op. Ontbijten snel, maken broodjes klaar voor vanmiddag en pakken de rest van de spullen, ook een handdoek voor het geval dat we nat worden van één van de attracties;-)

We rijden om 9:10 uur weg en dat is best vroeg voor ons hahaha. We zijn om 10:20 uur in Billund, bij Legoland! We parkeren op P2 en moeten dan nog minimaal 10 minuten tot een kwartier lopen, omdat we aan de achterkant van het park geparkeerd staan, beekje balen. Maar we komen bij de ingang en weer hebben de kaartjes bij de hand (moderne wereld,  op de telefoon) en gaan in één van de vele rijen staan. We worden gevraagd naar een andere rij te gaan en zijn binnen 5 minuten bij binnen. Dat ging super snel!!

Nadat de kids een ID- bandje omkregen, stel je voor dat we ze kwijt zouden raken, smeren we ons in en zijn weer klaar voor het park. We gaan eerst naar Miniland. Dit is een soort Madurodam, maar dan is alles van lego gemaakt. Echt mooi om te zien. We stappen in de jeepsafari en zien mooi gemaakte olifanten, struisvogels, giraffen, leeuwen en zebra's.

Halverwege Miniland gaan we richting de eerste 'achtbaan'. Het was de bedoeling dat we naar Ninjago World zouden gaan, maar de kids willen hun Legoland rijbewijs gaan halen. Echter de wachtrij daar was wat lang en we gaan dat wat later doen.

Op naar Ninjago World, maar de wachttijd bij het Duplotreintje is kort, dus pakken we dat ook nog even mee. We rijden over en deel van Miniland en het Duplo speeltuintje. Niet spannend, wel leuk en zeker hoog... haha voor mij te hoog al ;-)

Dan gaan we naar Ninjago World en weer gaan in de rij staan voor de ride. Geen idee wat het voor baan is een of deze over de kop gaat,  maar daar komen we snel achter. De wachttijden vallen nog mee, rond de 30 minuten. We komen in een zaal waar instructies via schermen worden gegeven. Het is helemaal geen achtbaan, maar en soort schietspelletje waar je punten moet verzamelen. Linsey en ik gaan in een karretje en Dillan en René gaan in het karretje erachter. Vanzelfsprekend haalt René het meeste aantal punten van ons gezin, maar hij heeft bij lange na niet het dag record verbroken, helaas.

Na Ninjago World gaan we terug naar Miniland voor het rijbewijs van de kids. We moeten daar extra tickets voor kopen, weer DKK 99, EUR 13 per kind armer... maar ze hebben en hoop lol en krijgen na afloop hun Legoland rijbewijs. We zijn trots op ze! Tussendoor hadden weer onze broodjes gegeten.

Dan is het tijd voor het echte werk. René gaat met Linsey naar Knights' Kingdom om in de draken achtbaan een ritje te maken. Dillan en ik gaan naar de Piraten toe. We maken een boottocht waarbij we andere mensen moeten nat spuiten. We zijn na deze tocht zelf ook zeiknat en ik ben blij dat we vandaag mooi weer hebben!!

Dan gaan we naar René en Linsey. Ze zijn ondertussen uit de Dragen, of te wel de draken achtbaan. Die viel en beetje tegen.  Binnen was wel mooi, maar de snelheid kwam pas op het laatst en was maar een klein stukje.

De volgende achtbaan wordt de X-treme Racers. Linsey en René gaan weer in de wachtrij staan, weer zo'n 35 minuten. Dillan gaat ondertussen en rondje lopen en komt rennend naar me toe. Hij zegt dat de Polar X-poker is gestopt en dat er mensen en kinderen gered moeten worden. Het klopt wat hij zegt en deze achtbaan blijft voor de rest van de dag dicht. Jammer voor René en Linsey, want daar hadden ze ook graag in gewild.

Dillan en ik gaan naar de brandweerkazerne. Daar moeten we een brandweerauto van A naar B brengen, bij B brand blussen en dan weer van B naar A. Of te wel een actief attractietje hahaha, goed voor de spieren! Als we terug gaan naar René en Linsey zien we ze bovenin het karretje zitten en racen ze net naar beneden. Nog snel foto's kunnen maken! Dat is volgens Linsey een leuke rit! We eten daar nog een hotdog en vervolgen vervolgens onze eigen weg.

René en Linsey gaan naar Legoredo Town. Dat wacht The Eagle op ze. Linsey vind deze het meest leuk. Het is de nieuwste attractie van Legoland en hij is geweldig! Daarna gaan ze naar Lego Canoe. Dat is een soort attractie met een boomstam, maar dan in de vorm van een kano. Ze worden lekker nat,  maar niet zo erg als dat Dillan en ik waren uit de piratenboot!

Dillan en ik zijn naar Miniland terug gelopen. Daar hebben we het restant van de huizen en gebouwen bekeken. En natuurlijk het deel van Starwars en het Kennedy Space Center.  We hebben 2 keer de raket horen lanceren. We pakken het treintje en de minibootjes. Bij die laatste wil Dillan liever alleen. Hij is bang dat hij zinkt of omslaat met zijn moeder hahaha. Natuurlijk gebeurt dat niet en gaan we met zijn tweeën. Dillan is al met al helemaal in zijn nopjes!

Na de bootjes pakken weer nog een keer het treintje en daarna gaan weer naar de afgesproken plaats, Atlantis nu Sealife. Daar wachten we op René en Linsey.  Het duurt even, maar daar komen ze. Het is inmiddels 19:15 uur en we gaan naar Atlantis. Dat is een aquarium waar ze lego poppen in hebben geplaatst. Erg mooi en leuk om te zien!

Dan is het tijd voor de Lego Shop. Linsey koopt een koffie/chocolademelk auto van Lego Friends en een Top Model boekje om te tekenen en Dillan koopt een set van de mijnen. Ze zijn beide erg blij!

Met 2 blije kinderen die geen trek meer in eten hebben, gaan we op huis aan. Nadat weer een parkeerticket hebben gekocht lopen we gestaag naar de auto,  weer een kwartier... en dan begint de teugreis naar huis. Gelukkig is René nog niet heel erg moe,  hij moet nog ruim een uur en een kwartier rijden. We komen dan ook om 21:45 uur thuis aan.

De kids gaan moe, maar voldaan naar bed. Wij spelen nog 2 spelletjes patiëncen, ik kon het deze keer niet winnen van René! Daarna was de roep van mijn bed te hard en viel ik in slaap voordat ik mijn kussen raakte. Welterusten!

1. E. A. de Jong:
    3 augustus 2018
    Fijn dat jullie zo genieten 😘