Vakantie 2018 Landal Seawest Denemarken, Nørre Nebel

2 augustus 2018 - Nørre Nebel, Denemarken

Beetje vertraagd....

Dillan en Linsey zijn vandaag pas om 8:45 uur wakker geworden. Ze willen met hun nieuwe lego spelen. Dat mag natuurlijk. René gaat ondertussen zich aankleden en broodjes halen. Dillan en Linsey kleden zich ook aan en frissen zich lekker op. René heeft heerlijke broodjes gehaald!

Na het ontbijt gaan de kids verder met hun nieuwe lego. René is het thuis zitten zat en gaat aan de wandel gewapend met fototas. Hij komt een oud verlaten kerkhof midden in het bos tegen en later nog een kerkje. Ik ga lekker lezen op mijn e-reader.

Na de lunch gaat René boodschappen doen. Norah komt langs en gaat met Linsey en haar nieuwe lego spelen. Norah is Belgisch en komt uit Brugge. De meiden kunnen het heel erg goed met elkaar vinden. Dan wordt Nora opgehaald door Hannah en zij gaan zwemmen. Wij volgen rond 14:30 uur ook. René is dan nog niet thuis. Hij is een rondje gaan rijden richting Øksbal en via Outrup is hij weer naar Nørre Nebel gereden voor de boodschappen. Hij heeft nog een hert gezien onderweg. We hebben besloten dat we zondag in die bossen gaan wandelen. Wie weet wat we dan nog meer zien!

In het zwembad zijn Dillan en Linsey lekker aan het zwemmen met Hannah een Norah. Linsey trekt veel op met Norah, allebei 9 jaar, schelen 2 maanden ( Norah is ook 15 maart jarig) en beide durfalletjes. Dillan trekt met Hannah op. Zij is12 jaar en een gevoelig, maar lief meisje. Ik praat wat met hun moeder Els. Ja, weer een Els hahaha.

Na het zwemmen gaan we het eten voorbereiden. Ik schil de aardappelen en draai de gehaktballen. René kookt verder. We eten lekker spinazie!! De gehaktballen lukken niet zoals thuis, maar ja, wat wil je ook zonder gehaktkruiden en paneermeel, dan krijg je niet hetzelfde effect, maar het is wel lekker! René heeft voor de kids en Danoontjes meegenomen. Smullen voor ze!! Ze blijven dat lekker vinden.

Na het eten gaan ze naar Norah en Hannah. We gaan vanavond naar Nørre Nebel. Er is avondmarkt. We halen de kids op bij Norah en Hannah. Dillan wil niet mee, hij blijft liever bij Hannah. Dat mag van ons. Els en Norah gaan met ons mee in onze auto. Norah is verrukt als ze door heeft dat ze voor het eerst in een Nederlandse auto zit en die auto rijdt ook nog eens door Denemarken. Hahaha, het is echt een lief grappig meisje.

In Nørre Nebel is het meer een straatfeest dan een markt. De winkeltjes zijn wel open en er is hier een daar wel wat georganiseerd, maar het is meer drinken en eten op straat dan echt kunnen shoppen langs de marktkramen. Maar toch, het is wel gezellig. We komen ook Darth Vader, een kapitein, een Stormtrooper en Darth Nihilus tegen. Ze lopen op de markt rond. Norah gaan met Darth Vader op de foto. Linsey wil niet, die heeft nog steeds een fobie voor verklede mensen.

Rond 21:30 uur halen we Dillan weer op bij Hannah en gaat Linsey naar bed. We spelen met Dillan nog een spelletje rummicub. Op het randje heb ik gewonnen ;-) Dan gaat ook Dillan naar bed en spelen wij zoals gewoonlijk nog een potje patience. René wint 2 potjes! We gaan weer te laat naar bed. Gelukkig kunnen we morgen weer uitslapen. Welterusten!