Zomervakantie 2016 San Vincenzo Camping Village Park Albatros

14 augustus 2016 - San Vincenzo, Italië

Donderdag 11 augustus 2016
Vandaag gaan we een bezoekje brengen aan San Gimignano. We gaan eerst ontbijten en lekker relaxen bij de caravan en na het middageten gaan we op weg naar het bergdorpje wat Manhattan van Italië. Dillan geeft echter aan dat hij oorpijn heeft en heeft mij dan ook vannacht lekker 2 keer wakker gemaakt. We hebben dan ook een tripje naar de camping dokter gemaakt. Wel makkelijk een dokter op de camping, masr helaas was 'ie er nog niet... pas om 11:30 uur.... We lopen naar de apotheek en kopen een soort physiomere en gaan zelf wat bedenken. Het lijkt niet ontstoken, dus dit moet voldoende zijn.

De rit naar San Gimigagno duurt langer dan verwacht, ongeveer 100 km in 1 uur en 3 kwartier.... We moeten tenslotte door de bergen en daar kun je niet echt snel rijden ondanks dat je 90 km per uur door de bergen mag racen!

Het is een hele mooie rit en we maken onderweg nog wat foto's vlak na Volterre, maar echt leuk vinden Mara en ik het niet... hoogte- én dieptevrees.... en na een flinke stoot tegen mijn zere vinger van Linsey zijn er twee huilbuien boven op de berg .

We komen aan bij San Gimignano en parkeren de auto's bij P1, onderaan de berg..... dus een leuke wandeling naar boven. We lopen door de stadspoort en zien de eerste torens van de ongeveer 70 torens die er in het verleden hebben gestaan. Vandaag de dag zijn het er nog ongeveer 15 torens over. Het is een oude middeleeuwse stad en dat is ook te zien. De gebouwen zijn oud, maar mooi! Het stadje ligt op een berg en dus gaan dd straten ook van boven naar beneden, dus lekker dalen en soms flink klimmen. Er zijn veel winkeltjes waar de kinderen een souvenirtje kopen en we gaan natuurlijk ook voor een ijsje! Niet bij de beste van de wereld, want die schijnt gevestigd te zijn inn San Gimignano , want daar staat een rij van ongeveer 25 meter.

We brengen ook nog een bezoekje aan de kapittelkerk Collegiata Santa Maria Assunta, waar de kinderen zich voorbeeldig dragen. De kerk is eenvoudig, maar wel heel mooi! Ik heb nog een leuke foto gemaakt waar de kinderen achter het altaar zitten op de plek van de pastoor (hebben ze die daar?) en de andere voorgangers.

Na de kerk wordt het hoog tijd om richting restaurant te gaan. De maagjes beginnen te knorren.... We lopen weer op en neer en gaan de stadspoorten weer uit en gaan naar restaurante pizzaria waar we pizza's en pasta gaan eten. We komen daar een collega van Martijn tegen (of all places).

Na een heerlijke maaltijd gaan we terug naar de auto en rijden we terug naar San Vincenzo. We proberen voor het donker de bergen uit te zijn, maar dat lukt net niet. René rijdt met zijn zonnebril nog op en daarom moeten we op een gegeven moment stoppen en ik pak snel zijn goede bril uit de kofferbak. We zien een prachtige zonsondergang in de bergen en rijden daarna over de welbekende weg SS1 terug naar de camping. Ondertussen is het donker en wil Dillan slapen. Linsey blijft bij Mara spelen, maar krijgen door de vermoeidheid ruzie en ze gaan ook naar bed. Wij nemen nog een borrel bij Martijn en Jettie en volgen een uurtje later de kids.

Vrijdag 12 augustus 2016

Na het ontbijt ga ik met Fillan een skelter huren. Hij gaat er direct mee rijden en heeft veel plezier. Na de lunch gaan Rene met de kids en MMJ zwemmen. Ik ga niet mee, want ik heb geen zin in zwemmen. Dillan komt eerder thuis, want zijn oren doen zeer. Hij gaat liever skelteren en vermaakt zich prima.

Dillan en ik zien Liza aankomen, het schoolvriendinnetje van Mara. Stom toeval, maar we zitten allemaal redelijk bij elkaar. Dat is voor de meiden extra leuk en voor de ouders ontzettend makkelijk! Jettie kont ook gezellig langs. Ze is eerder uit het zwembad gegaan. We eten samen mijn fruitsalade met slagroom, lekker en gezond. De mannen komen pas rond 18:00 uur uit het zwembad. Linsey en Mara zaten allebei in een ander bad en dus moesten de papa's hun dochters zoeken en dan is zo'n zwembadparadijs groot!!

's Avonds eten we weer macaroni. Deze keer door mij gemaakt. Ze vinden het heerlijk en dat was ook de bedoeling. Daarna gaan we naar de kinderdisco. Liza komt ook mee (met gaar ouders Yvonne en René en broertje Tom). Edi vindt Linsey ook tussen de andere kinderen en ze staan lekker met z'n allen te swingen. Daarna is het bedjes tijd!

We overleggen nadat de kids op bed liggen, met Martijn en Jettie over wat we morgen gaan doen (de dierentuin ipv het acquarium) en gaan dan ook eens 'vroeg' naar bed.

Zaterdag 13 augustus 2016

Linsey staat om 8:15 uur helemaal gepikt en gedreven om naar de campingwinkel te gaan. Ik zeg haar dat we niet voor 8:30 uur die kant op gaan en dat ze naar moet gaan lezen of slapen. Ze vertrekt weer en besluit te gaan lezen.

Rond 8:45 uur ga ik met beide kids naar de campingwinkel. Linsey mag op de skelter. Ze is helemaal blij. Ik niet, want ze racet als een gek over de camping. Kijkt niet uit voor ander verkeer, gaat rakelings langs auto's en heeft weinig in de gaten. Nadat ik haar aanspreek op haar rijkunsten, gaat het gelukkig wat beter. Bij de broodafdeling van de campingwinkel hebben we weer 50 klanten voor ons. Gelukkig werken de vrouwen daar erg hard en zijn we vrij snel aan de beurt.

Na het ontbijt geeft Dillan aan dat hij nog steeds last heeft van zijn oren. Ik bekijk het eens goed en zie dat zijn gehoorgangen compleet dicht zitten met oorsmeer. Ik mag er niet aankomen en daarom besluit ik met hem toch naar de dokter te gaan. Nadat Linsey nog een rondje heeft geskelterd, gaat Dillan op de skelter richting de campingwinkel. Ik moet nog even pinnen en op deze manier kan Dillan nog even genieten van het skelteren. Daarna gaan we 'm inleveren en lopen we verder naar de campingdokter. Daar aangekomen zijn we meteen aan de beurt. De Italiaanse dokter is een jonge vrouw en gelukkig spreekt ze goed Engels. Nadat we elkaar hebben begroet, vraagt ze wat het probleem is. Ik geef aan dat Dillan al een dag of 4 pijn in zijn oren heeft. Ze voelt aan alle klieren in zijn hals en nek en kijkt in zijn oren. Zijn rechteroor is zoals dokter Melissa het noemde 'light flammable'. Zijn linkeroor is 'not very beautyfull'. In de Nederlandse taal is zijn rechteroor vuil van het chloorwater en de stof van de omgeving (het is hier erg droog en de 'aarde' waait steeds op als je loopt). Dit is gelukkig niets ernstigs, maar moet wel schoon worden. Het linkeroor is ontstoken door een bacterie en daar krijgt hij antibiotica voor. Ze schrijft hem ook oordruppels voor tegen de pijn. Ze schrijft Otalgan op waarop ik reageer dat Dillan allergisch is voor Otalgan. Hij heeft dit in het verleden gehad en kreeg daar allemaal rode plekken en jeukbulten van. Geen goed idee dus. De dokter schrijft gelukkig daarna een ander middel voor. We gaan direct de medicijnen bij de campingapotheek halen. Wat is dat toch makkelijk!!!

Bij de caravan aangekomen krijgt Dillan zijn medicijnen en ga ik brood smeren. We gaan vandaag nl. naar de dierentuin in Cecina: Parco Gallorose.

Na een ritje van ruim een half uur langs de strandweg komen we aan op een groot parkeerplek. We vragen ons af waar het park is, want we zien alleen maar groen en geen grote ingang met bijvoorbeeld een mooie poort. Parco Gallorose is een klein opgezet park waar je een vastgestelde route volgt. Jettie heeft over het park op internet gelezen en zegt dat we er met 2 uurtjes wel doorheen zouden zijn. Echter, het park loopt zo lekker weg en er zijn zoveel dieren die je toch wil zien en fotograferen, dat we iets langer dan 2 uur erover doen: 3,5 uur . Maar dan hadden we ook even in de speeltuin vertoefd en daar een ijsje gegeten en wat gedronken. Dillan roeps dat het meer een vogelpark is dan een dierentuin, aangezien er heel veel vogels zijn. Welke dieren zijn er dan: kraanvogels, maraboe's, aasgieren, verschillende soorten arends, uilen, papagaaien, parkieten, ooievaars, ibissen, ocelots, servals, lynx, kamelen, watoesi rund, ander koeiensoorten, verschillende soorten schapen, paarden en pony's, ezels, aapjes (groot en klein), vosje, fennek (woestijnvosjes), en eigenlijk nog veel meer, maar geen olifanten, giraffen, tijgers of leeuwen. Dat geeft niet, daar waren we op voorbereid .

Rond de klok van 17:00 uur gaan we het park uit en gaan we naar de Ludl boodschappen doen. We gaan vanavond (wederom) bij Martijn en Jettie eten. Ze hebben een grillplaat van huis meegenomen en we gaan dus lekker grillen. De rucola / tomaat / mozarella salade wordt gemaakt, de komkommer gesneden en het vlees gegrild. De kids eten goed mee en het is heel gezellig!!

Linsey en Mara gaan met Liza spelen (het is inmiddels al donker) en Dillan zit op zijn tablet een spelletje te spelen. Opeens komen Linsey en Liza terug zonder Mara. Mara heeft ruzie met Linsey, omdat Linsey kattig deed. Ze was weggelopen. En dat in het donker.... Jettie en ik starten de zoektocht en nadat ik Linsey en Liza nasr de caravan van Liza had gebracht, zegt Liza dat ze Mara achter de struiken ziet wegduiken. Ik erachteraan.... Ze trekt een sprintje, masr staat even later toch stil. Ze geeft aan dat Linsey niet aardig was en dat ze dat niet leuk vond. Ik breng haar naar Linsey en Liza en ze maken het weer goed. Het wordt tijd om afscheid te nemen van Liza en even later gaan de kids naar bed. Ik schrijf mijn reisverhaal nog af en we gaan daarna naar bed.

1. Els Roode:
    14 augustus 2016
    Leuk om jullie belevenissen te volgen!
  2. E. A. de Jong:
    14 augustus 2016
    Jullie ondernemen wel heel veel. Grniet ervan